Restaurang EKO AB i Växjö blir Österhagen Restaurang & Butik

ExeoTech Invest AB (”ExeoTech”) har idag tillträtt Restaurang EKO AB (”REKO”) i Växjö. Verksamheten har omedelbart stöpts om till ett nytt av Oak Event framtaget koncept, Österhagen Restaurang och Butik (”Österhagen”), och öppnat i ny regi. Österhagen Restaurang & Butik står för kvalitet, medvetenhet och rustik mat utan onödiga tillsatser. Inredningen i restaurangen har förändrats till Österhagen-konceptet, vilket innebär Faluröda brädväggar, gustavianska stolar, enkelt, ljust och nedtonat. Personalen är enhetligt klädd enligt Österhagens färgkoder och maten har en tydlig display i butiken.

Menyn är rustik och enkel, pasta, pizza, risrätter, soppa och ett stort utbud av sallader. Maten serveras i take-awayförpackning oavsett om kunden äter på plats eller ej. De flesta rätterna finns färdiga för omedelbar avhämtning. Österhagen är en modern take-away-restaurang för medvetna kunder på centralt läge i en av landets snabbast växande städer. I restaurangen har också en butiksdel skapats för försäljning av framför allt egna produkter från de livsmedelsbolag som ingår i ExeoTech men ytan finns öppen för andra intressanta produkter som harmoniserar med konceptet. En hel del av maten tillagas av egna produkter och då egna produkter ingår i rätterna meddelas detta kunderna. På så vis blir restaurangen även ett skyltfönster för de livsmedelsmedelsbolag som ingår i ExeoTech.

Restaurangens läge är förträffligt, mitt i Växjö och på en gågata. Varje dag passerar tusentals personer och det finns många arbetsplatser i närområdet.

I en kommentar säger Oak Events verkställande direktör Kristian Mandin ”Det här kommer att bli riktig bra. Redan första dagen har vi haft fler gäster än jag vågat hoppats på. Under hösten kommer nästa steg att genomföras då vi skapar ytterligare en restaurang och butik i annan del av Växjö med lunch för avhämtning. Med detta som bas ser vi fram mot att etablera Österhagen på fler orter i Sverige.”

Om ExeoTech Invest

ExeoTech Invest AB (publ), (”ExeoTech”) 556536-0954, affärsidé är att bereda sina aktieägare en konkurrenskraftig avkastning genom att förvärva, utveckla, och avyttra rörelsedrivande bolag. ExeoTech skall i första hand investera i hel- eller delägda rörelsedrivande bolag, både noterade och onoterade, inom tillverkning, handel och logistik och med tonvikt på livsmedel.

ExeoTech är noterat på NGM-MTF (ETIN)

För mer information kontakta:

Fredrik Nygren, Styrelseordförande, fredrik.nygren@exeotech.se

Jesper Birgemo, VD/CEO, jesper.birgemo@exeotech.se

ExeoTech Invest AB (publ)