SÄKERSTÄLLANDE AV LÅNGSIKTIG FINANSIERING

(NGM:C2ST)

Stockholm, Sverige, 25 mars 2009 – (NGM-börsen, C2ST). Avtal har idag tecknats mellan Gestrike Invest AB och C2SAT holding AB (publ.) med avseende på Gestrike Invests tidigare finansiering av C2SAT. Gestrike Invest har under september 2008 och fram till den i januari 2009 genomförda emissionen tillfört bolaget en s.k. ”bryggfinansiering” om 14 MSEK, för att säkerställa likviditeten i bolaget fram tills att emissionen kunde genomföras.

För att säkerställa att stora delar av den emissionslikvid som inbetalades i januari inte skulle tas i anspråk för att återbetala en motsvarande bryggfinansiering, har parterna därför i en förhandling enats om följande:

Gestrike Invest förlänger sitt åtagande om finansiering om motsvarande 14 MSEK, inklusive säkerställande av en rörelsekredit i Swedbank om 5 MSEK, till och med den 30:e September 2009. Av tidigare kommunicerade lån har totalt 5 MSEK amorterats, jämte ränta, och ersättning utgår enligt samma marknadsmässiga villkor som tidigare.

C2SAT avser utge en konvertibel om motsvarande 14 MSEK med en konverteringskurs om 50 öre per aktie. På motsvarande sätt kan C2SAT i september välja att omvandla motsvarande skuld till aktier om bolagets styrelse så anser sig behöva.

Konvertibeln är villkorad ordinarie årsstämmas godkännande och villkoren kring konvertibeln kommer att presenteras mer utförligt i samband med kallelsen till ordinarie årsstämma.

”I och med ingåendet av denna uppgörelse har C2SAT säkerställt att den emissionslikvid som inbetalades i januari 2009 verkligen kommer bolaget till godo och att bolaget kan fortsätta fokusera resurser på att etablera positiva kassaflöden från rörelsen, öka försäljningen, och långsiktigt arbeta för att etablera C2SATs produkter på marknaden.”

Göte Emtander, Styrelsens Ordförande

”Vi har ett stort förtroende för C2SATs styrelse och nya ledning och vill på detta sätt markera åtagandet i C2SAT genom att säkerställa finansiering och likviditet för bolaget fram till en tidpunkt då bolaget kan förväntas börja generera positiva kassaflöden.”

Janaxel Näsman, Gestrike Invest

För mer information om C2SAT, kontakta:

Göte Emtander, Styrelseordförande C2SAT holding AB (publ)

Fredrik Nygren, VD C2SAT holding AB (publ) och dess dotterbolag.

C2SAT med huvudkontor i Solna, Sverige, är ett svenskt bolag som utvecklar, tillverkar, marknadsför och säljer innovativa stabiliserade VSAT antenner och erbjuder on-line dubbelriktad bredbandskapacitet via satellit i såväl marina installationer som för rörliga landbaserade system. Systemet skyddas av en rad globala patent. C2SAT holding AB är noterat på NGM-börsen (C2ST) med Mangold som Likviditetsgarant (Market Maker). C2SAT är ett internationellt registrerat varumärke.