Star Cruises Kontrakterar C2SAT 2.4 m C-bandsantenn för SuperStar Aquarius

STOCKHOLM, SVERIGE, 13 oktober 2011 – (NGM Equity, C2ST). C2SAT holding AB (publ.) (”C2SAT”).

C2SAT, en leverantör av stabiliserade VSAT antenner för marint bruk, tillkännager idag att Star Cruises, som är den ledande operatören av kryssningsfartyg i Sydostasien, formellt har kontrakterat den C2SAT 2.4 m C-bandsantenn som först levererades under kommersiella villkor av en ”Proof of Concept” (PoC) installation. Antennen är installerad på kryssningsfartyget SuperStar Aquarius som tjänstgör med Sanya som hemma hamn från nästa månad.

”Star Cruises är ett välkänt och respekterat kryssningsrederi, och en förebild för andra företag som arbetar i industrin. Vi på C2SAT är stolta över att leverera en viktig del av kommunikationslösningen på SuperStar Aquarius och ser fram emot att utveckla vårt partnerskap med Star Cruises på många olika sätt”, säger Fredrik Nygren, VD på C2SAT.

Om C2SAT

C2SAT, med huvudkontor i Solna, Sverige, ett dotterbolag i Singapore samt ett BSO i Shanghai, Kina, är ett svenskt bolag som utvecklar, tillverkar och säljer innovativa 4-axliga stabiliserade VSAT antenner och erbjuder on-line dubbelriktad bredbandskapacitet via satellit för marina installationer. Systemet skyddas av en rad globala patent. C2SAT holding AB är noterat på NGM-börsen (C2ST) med Mangold som likviditetsgarant (market maker). C2SAT är ett internationellt registrerat varumärke. (www.C2SAT.com)

För mer information, kontakta:

Ulf Sundqvist, Försäljningschef på C2SAT                                        C2SAT

Dalvägen 16, 169 56 Solna, Sverige

Tel: 08-705 95 31, ulf.sundqvist@c2sat.se