TECKNING AV KONVERTIBELLÅN OM 3,5 MKR

STOCKHOLM, SVERIGE, 22 mars 2011 – (NGM Equity, C2ST).

C2SAT holding AB (publ.) (”C2SAT”).

I enlighet med vad som aviserats i tidigare pressrelease, daterad den 17 januari 2011, ingick C2SAT avtal med Gestrike Invest AB och Hevonen Invest AB om en finansiering om maximalt 20,75 Mkr fördelat på fem (5) inbetalningar.

En första inbetalning av konvertibellån om 3,75 Mkr skedde per den 17 januari 2011 och bolaget tillkännager idag att det erhållit betalning av konvertibel om ytterligare 3,5 Mkr från Gestrike Invest AB samt Hevonen Invest AB. Totalt har bolaget erhållit 6,25 Mkr av de maximala 20,75 Mkr.

Kommande inbetalningar förväntas ske den 15 april 2011 samt ytterligare 5 Mkr plus 5 Mkr med inbetalningar den 15 september respektive 15 oktober 2011. Fullföljandet av de senare inbetalningarna är villkorade av att vissa kommersiella förutsättningar infrias.

Konvertibellånen löper över 24 månader till 10 % ränta och konverteringskursen har fastslagits till 0.13 kr per aktie.

Om C2SAT

C2SAT med huvudkontor i Solna, Sverige, ett dotterbolag i Singapore samt ett BSO i Shanghai, Kina, är ett svenskt bolag som utvecklar, tillverkar och säljer innovativa 4-axliga stabiliserade VSAT antenner och erbjuder on-line dubbelriktad bredbandskapacitet via satellit för marina installationer. Systemet skyddas av en rad globala patent. C2SAT holding AB är noterat på NGM Equity. (C2ST) med Mangold som likviditetsgarant (market maker). C2SAT är ett internationellt registrerat varumärke.(www.C2SAT.se)

För mer information, vänligen kontakta:

Lars Davås, Finanschef & IR-kontakt C2SAT

Dalvägen 16, SE-169 56 Solna, Sweden