Batteritillverkaren Exide Technologies lanserar nu ett uppgraderat sortiment av sina 12 volt batteriladdare för blybatterier

Exide Technologies, som är en global leverantör av lagrade elektriska energilösningar så som batterier till alla typer av fordon, lanserar nu fyra förfinade versioner av sina Exide batteriladdare.
– Detta är en uppgradering som ligger i linje med vårt mål att alltid erbjuda kunden de tekniskt mest moderna och användarvänliga produkterna på marknaden, säger Tor Enlid, marknadsansvarig på Exide Technologies Norden.

Alla batterier har en viss självurladdning och Exides batteriladdare är lämpade för att ladda blybatterier, som bland annat finns i de flesta typer av fordon. De helautomatiska laddarna är tekniskt konstruerade så att batteriet blir helt fulladdat även vid låga temperaturer. Laddarna har dessutom andra fördelar så som individuella laddningskurvor för olika batteriteknologier, de är temperaturkompenserade och säkra för användaren.

– Våra laddare ger batterierna en optimal laddning. Nu är de dessutom ännu bättre rustade för att tåla olika temperaturer och vi har anpassat manualen efter 19 europeiska språk, säger Tor Enlid.

Exide Technologies är en av världens största tillverkare av batterier med tillbehör till fordonsbranschen. I Sverige säljs produkter även under varumärket Tudor.

– Med regelbunden laddning förlänger man batteriets livslängd och det hålls i bra skick. Våra laddare är även enkla att ta med sig så att man slipper tråkigheter om det skulle uppstå problem med urladdade batterier, säger Tor Enlid.

Exides batteriladdare finns att köpa hos återförsäljare av blybatterier till fordon.

För fakta om de olika modellerna besök http://www.exide.nu/produktsortiment/batteriladdare/

För mer information kring laddning och hur batterier fungerar, besök gärna http://www.exide.nu/batterikunskap/

För ytterligare information, kontakta:
Tor Enlid, marknadsansvarig Exide Technologies Norden, tfn: +46 (0)10-888 62 17, e-post: tor.enlid@eu.exide.com

Exide Technologies (www.exide.com) är en global leverantör av lagrade elektriska energilösningar - batterier samt tillhörande utrustning och tjänster - till transportbranschen och industriverksamheter. Med nära 130 års branscherfarenhet i mer än 80 länder, tillverkar och återvinner Exide ett brett sortiment av produkter, bland annat batterier till alla typer av fordon.

Taggar: