Rapport från extra bolagsstämma i Expanda AB

Report this content

Rapport från extra bolagsstämma i Expanda AB Vid dagens extra bolagsstämma godkändes styrelsens förslag att avyttra aktierna i verkstadsföretaget R- man i Värnamo AB till bolagets VD och tidigare VD och ytterligare två privatpersoner (pressmeddelande 2002-05-27) informerades aktieägarna om Expandas förvärv av aktierna i danska BCI, varigenom Expanda Design Group blir världsledande inom inredningar för bibliotek (pressmeddelande 2002-06-11). Växjö 2002-06-19 Expanda AB Jan Ove Forsell Frågor besvaras av Expandas VD Jan Ove Forsell, tel 0470-727970, 070-5820828 Expandas affärsidé är att utveckla och långsiktigt äga en grupp av företag med huvudsaklig inriktning på produkter med tydligt inslag av design, starka varumärken och god exportpotential. Dotterbolagen Abstracta, Diafax, Eurobib, Gärsnäs, Lammhults, Skaga och Voice är sådana bolag med klar designprofil. Expandaaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Koncernens omsättning 2001 uppgick till 740 mkr och rörelseresultatet till 45 mkr. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/20/20020620BIT00490/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/20/20020620BIT00490/wkr0002.pdf