Expedia tävlar över hela världen med Red Bull Air Race World Championship

Report this content

Expedia Affiliate Network (EAN) har påbörjat sitt mest våghalsiga samarbete någonsin genom att skriva ett avtal med Red Bull Air Race World Championship som innefattar fullständig reseservice till dem som följer tävlingen.

Det är första gången som Red Bull Air Race World Championship har samarbetat med en partner för att erbjuda en one stop shop lösning som inkluderar både flyg, hotell, uppehälle, transfer och biljetter till evenemangen i olika delar av världen. Fansen i dessa adrenalinstinna tävlingar, som äger rum under hela året i San Diego (9 och 10 maj), Windsor, Ontario (13 och 14 juni), Budapest (19 och 20 augusti), Porto (12 och 13 september) och Barcelona (3 och 4 oktober), kommer ha tillgång till EANs reseerbjudande genom Red Bull Air Race officiella website www.redbullairrace.com.

Med unika hotellerbjudanden på tävlingens centralorter innebär samarbetet ytterligare ett steg för EAN in på marknader som ligger utanför den traditionella researenan genom partnerskapet på motorsportmarknaden med Formula 1 och Moto GP.

Adriaan Thierry, ansvarig chef för marknadsföring och biljetter i samband med Red Bull Air Race, säger i en kommentar: “The Red Bull Air Race World Championship har en stor och mycket engagerad armé av fans som följer evenemanget över hela världen. För oss var det självklart att skapa en one stop shop på vår webbsida där dessa fans kunde boka sin resa eller sina biljetter. Med tanke på storleken och omfattning av dessa evenemang var det viktigt för oss att hitta en partner som kunde hantera den stora mängden resenärer och erbjuda en omfattande bredd när det gällde flyg- och boendealternativ. Den lösning som Expedia Affiliate Network presenterade överensstämde exakt med våra krav.”

Cameron Jones, affärsutvecklare på EAN EMEA säger i en kommentar: “Red Bull Air Race är ytterligare en av våra mer extrema partners vilka representerar EANs strategi vad gäller expansion och diversifiering genom partnerskap och dotterbolag inom hela EMEA regionen. Nyckeln till samarbetsavtalet med Red Bull Air Race var Expedias produkterbjudande samt det omfattande erbjudande vad gäller olika flyg och hotell. EAN har återigen bevisat sin expertis att utveckla samarbetslösningar som är skräddarsydda för våra partners behov och som ger betydande extra intäkter.”

För närvarande arbetar EA med mer än 10 000 private label-partners över hela världen, inklusive Greenbee, Avis, Tiscali, Eurostar, Lonely Planet, Formula1, Moto GP, fish4 och Sky samt 20 flygbolag i hela EMEA inklusive Pegasus Airlines, Norwegian Air Shuttle, SAS och BMI.

Ytterligare information om Expedia Affiliate Network finns på www.expediaaffiliatenetwork.co.uk.

För ytterligare information, kontakta::
Kate Hopcraft, EAN
T: 020 7019 2165