Expert stärker sin position som marknadsledare

Report this content

Senaste branschmätningen* visar att Expert har ökat sina marknadsandelar inom försäljning av digitalboxar, med 7 procentenheter, vilket innebär att man ytterligare stärker sin position som marknadsledare. En av faktorerna bakom ökningen är satsningen på att sälja en godkänd box, där kunden inte behöver binda sig för ett abonnemang, till ett bra pris.

– Vi har lyssnat på marknaden och snabbt svarat upp mot förväntningarna, det har givit resultat. Spännande att se är att de flesta kunderna trots allt vill utöka sitt kanalutbud och tecknar sig för ett abonnemang säger Rickard Bjursåker, Produktområdeschef Digital-tv på Expert Under perioden juni - juli ökade Experts försäljning av digitalboxar med 7 procentenheter jämfört med föregående period. I de regioner där det analoga nätet släcks redan i år har försäljningen ökat ännu mer. Lanserar ny webbplats om digital-tv Experts insatser vad gäller utbildning av butikspersonal och information direkt till kunderna har också fallit väl ut. Dessa satsningar kommer därför att fortsätta under hösten. – Vårt informationsmaterial har tagits emot mycket väl. Under september går vi därför ut med en ny omfattande informationsbroschyr och lanserar även en webbplats där vi samlat allt man kan behöva veta om digital-tv. Våra förväntningar inför hösten är stora, fortsätter Rickard Bjursåker Nya produkter till hösten – Vi fortsätter att arbeta för att kunna hålla nere priserna på digitalboxarna och ser kontinuerligt över möjligheterna till nya lösningar, tillsammans med våra leverantörer. Vi har också nya spännande produkter på gång, avslutar Lena Jansson, inköpare Digital-tv på Expert