Expert Sverige AB samlar drift- och ledningsfunktioner

Report this content

För att skärpa konkurrenskraften och förkorta beslutsvägar kommer Expert Sverige AB att samla driftsfunktioner och verkställande ledning till Kista.

Som ett led i att stärka sin konkurrenskraft har Expert Sverige AB beslutat att driftsfunktionerna och verkställande ledning flyttar till Kista.

Funktionerna Kategori & Inköp, Marknad & Försäljning, Butiksdrift, Business Control samt HR kommer samtliga att ha kontorsadress Kista. Några tjänster omlokaliseras till kontor i anslutning till Experts centrallager i Norrköping. Totalt berörs 20 årsarbetare av omstruktureringen. Samtliga berörda erbjuds nytt tjänsteställe.

- Driftsstrukturen tydliggörs och förenklas, vilket behövs på en hårt konkurrensutsatt marknad, säger VD Magnus Håkansson. Att samla övriga ledande funktioner till ett tjänsteställe gör att vi får kortare beslutsvägar, även det en viktig aspekt då marknadssituationen snabbt förändras.

Omlokaliseringsprojektet genomförs i två steg och beräknas vara fullt genomfört den sista oktober 2009. IT och ekonomifunktionerna kommer fortsatt att vara placerade i Linköping. Det innebär att den ekonomipersonal som i dag finns i Kista, erbjuds arbete i Linköping.

Taggar: