Expert utser Sveriges bästa amatörfotograf

Report this content

För sjätte året i rad genomför Metro världens största fototävling för amatörfotografer - Metro Global Photo Challenge. Expert är för första gången huvudsponsor för den svenska tävlingen.

En viktig del i sponsorskapet blir att koppla alla Experts 200 butiker till tävlingen. Förutom aktiviteter i butik kommer alla butiksanställda kunna delta i en egen fototävling på samma teman. - Att sponsra Metro Photo Challenge är helt rätt för Expert med tanke på att vårt varumärke står för service, kunskap och lösningar, säger Magnus Håkansson, vd för Expert Sverige. - Vi vill ge vanliga människor möjlighet att ta proffsfoton, både genom att erbjuda rätt produkter och genom att dela med oss av vår kunskap, tillägger Magnus. Årets tävling startar 28 september Årets tävling startar den 28 september och är sedan öppen för bidrag fram till den 18 oktober. Expert kommer att ha med en representant i den jury som utser finalisterna. Det finns dessutom möjligt att skicka in sitt tävlingsbidrag via Expert och därmed även vara med i en egen tävling. - Det känns mycket bra med Expert som huvudsponsor med tanke på deras starka koppling till fotografering, säger Christian Quarles, global marknadsdirektör för Metro. Specialerbjudanden i samband med tävlingen I samband med tävlingen kommer det att finnas en mängd specialerbjudanden för Experts kunder, t.ex. ett unikt framkallningserbjudande. Dessutom har kunderna chans att delta i en fotoskola utan kostnad. - Erbjudandena kommer inte bara gälla för dem som deltar i tävlingen, utan alla våra kunder får ta del av dem, säger Peter Fendert kategoriansvarig för Bild. Mer information om tävlingen: http://www.metrophoto.se

Taggar: