Expo lanserar internationell supporter-sajt

Report this content

Stiftelsen Expo lanserar en ny fundraising-sajt för ett intensifierat arbete mot den organiserade intoleransen. Vi vill involvera människor som gillar det vi gör och vill att vi gör mer.

Ekonomiskt stöd från företag och privatpersoner står för nästan hälften av stiftelsens intäkter. På exposupporter.se kan den som vill skapa sin egen supporter-grupp och bjuda in vänner, kollegor och andra att delta. Vi har packeterat detta på ett kul sätt i skön kontrast till de negativa krafter vi jobbar mot dagligen.

Expo supporter är ett nytt sätt att stödja Expo. Vi gör sajten för att vi vill att människor som gillar Expo ska känna sig som en del av vår verksamhet, de ska känna att den tunga frågan vi håller på med kan mötas med ett positivt budskap. Vi tror att detta är ett sätt att samla människor som vill ta ställning mot rasism och främlingsfientlighet.

En som anslutit sig är Roland "Telia-pappan" Nordqvist som har supporter-gruppen "Alexandras framtid" med följande beskrivning: "Jag vill att min dotter Alexandra, mina vuxna barn, mina barnbarn och alla andra barn i hela världen ska få växa upp i en värld där människor värderas lika, oavsett bakgrund, hudfärg eller hårfärg".

- För mig är ett mångkulturellt samhälle oerhört viktigt och jag vill gärna bidra till att skapa förståelse mellan människor med olika ursprung. Jag vill bekämpa fördomar och rasism med alla fredliga medel. - Ett exempel är när jag nu producerar sommarteatern "Drömvinsten" i Enköping 2011 så har jag avsiktligt valt en mångkulturell ensemble för att visa hur "vanliga svenskar" ser ut idag, säger Roland.

Designern Efva Attling har designat Expo supporter hjärtat som företag och privatpersoner som är supportrar får använda för att visa att man är en del av Expo:s arbete.

www.exposupporter.se

Some Guys är byrån som har skapat Bli Expo Supporter. De står bakom utveckling av design och själva lösningen där du kan starta supportergrupper och visa din support för Expo. Mer information om Some Guys finner ni på www.someguys.se

Kristina Folgert
Stiftelsen Expo