Affärsmöjligheter inom dansk hamnindustri

Report this content

Exportrådet genomför i maj en delegationsresa med svenska företag till dansk hamnindustri - en sektor i stark utveckling och tillväxt.

Danmark står mitt i en hamnboom. Det har aldrig tidigare i dansk historia investerats så mycket i ny hamnareal på kort tid som nu. Danska hamnar kommer att utvidgas med 5 miljoner m2 eller ca 500 hektar innan 2015. Ytterligare 7 miljoner m2  kommer dessutom att anläggas innan 2025. Hamnarna är grundstommen i Danmarks handel med omvärlden och 75% av utrikeshandeln går genom någon dansk hamn.

Med anledning av detta organiserar Exportrådet en delegationsresa där konkreta affärsmöjligheter kommer att lyftas fram. Deltagande företag besöker utvalda danska hamnar som efterfrågar nya företagsetableringar och leverantörer och får därmed en unik möjlighet att knyta värdefulla affärskontakter inom dansk hamnindustri.

Exportrådet i Danmark kommer tillsammans med branschföreningen Danske Havne att hålla informationsmöten i Göteborg och Stockholm där vi närmare informerar om delegationsresans program och affärsmöjligheterna inom dansk hamnindustri. Anmäl dig till informationsmötena via vår hemsida www.swedishtrade.se/danmark

Göteborg

Tid: Onsdagen den 23 mars, kl.08.30-10.00
Plats: ALMI  Företagspartner Väst, ”Saltön",  Maskingatan 5, Göteborg

Tid: Torsdagen den 24 mars, kl.08.30-10.00
Plats: Exportrådet, Klarabergsviadukten 70, Stockholm

Om du inte har möjlighet att komma till något av våra informationstillfällen men är intresserad av att få veta mer om delegationsresan ber vi dig kontakta:
Håkan Rantakeisu på telefonnummer +45 33 36 00 64 eller e-post:
hakan.rantakeisu@swedishtrade.se

Exportrådet erbjuder professionella tjänster och har kompetensen och resurserna att hitta internationella affärsmöjligheter för svenska företag. Vi finns på plats i hela världen med kontor i 60 länder, samt i varje län i Sverige. Det dubbla ägandet mellan svenska staten och näringslivet ger access på alla nivåer överallt i världen.

Taggar: