BioStock: ExpreS2ion skalar upp via emission

ExpreS2ion Biotechnologies siktar på att bli en ledande global aktör inom immunterapi och infektionssjukdomar. För att nå dit utvecklar bolaget biofarmaceutiska läkemedels- och vaccinkandidater med en pipeline som i nuläget inkluderar en immunoterapi mot HER2-positiv bröstcancer samt vacciner mot Covid-19, influensa och malaria. För att finansiera projektens fortsatta framfart, behålla momentum och maximera aktieägarnas avkastning genomförs nu en fullt garanterad företrädesemission om 131 Mkr.

Läs hela artikeln på biostock.se:

Detta är ett pressmeddelande från BioStock – Connecting Innovation & Capital. https://www.biostock.se/

Om oss

ExpreS2ion Biotechnologies ApS är ett helägt danskt dotterbolag till ExpreS2ion Biotech Holding AB, med organisationsnummer 559033–3729. ExpreS2ion har utvecklat en unik patenterad plattform, ExpreS2, för snabb och effektiv preklinisk och klinisk utveckling samt robust produktion av komplexa proteiner för nya vacciner och diagnostik. ExpreS2 är regulatoriskt validerad för att tillhandahållas kliniskt. Plattformen inkluderar funktionellt modifierade glykosyleringsvarianter för förbättrad immunogenicitet och farmakokinetik. Sedan 2010 har bolaget framställt mer än 300 proteiner och 40 virusliknande partiklar (VLP) i samarbete med ledande forskningsinstitutioner och läkemedelsbolag, vilket visar överlägsen effektivitet och framgångsfaktor. Sedan 2017 utvecklar ExpreS2ion VLP-vacciner genom sitt joint venture-bolag AdaptVac ApS. För ytterligare information, vänligen besök www.expres2ionbio.com och www.adaptvac.com.

BioStock: ExpreS2ion skalar upp via emission