BioStock: ExpreS2ion storsatsar på egna vaccin

Sedan ExpreS2ion Biotechnologies inledde utvecklingen av ett vaccin mot Covid-19 har bolaget rusat på börsen. För att accelerera tillväxten ytterligare har man nu inlett en kapitalrunda som totalt kan tillföra upp till 216 Mkr, fördelat på en emission om 131 Mkr och två serier teckningsoptioner om totalt maximalt 85 Mkr. BioStock har talat med nya vd Bent U Frandsen om framtidsutsikterna, kapitalanskaffningen och jakten på nya vacciner.

Läs hela artikeln på biostock.se:

Detta är ett pressmeddelande från BioStock – Connecting Innovation & Capital. https://www.biostock.se/

Om oss

ExpreS2ion Biotechnologies ApS är ett helägt danskt dotterbolag till ExpreS2ion Biotech Holding AB, med organisationsnummer 559033–3729. ExpreS2ion har utvecklat en unik patenterad plattform, ExpreS2, för snabb och effektiv preklinisk och klinisk utveckling samt robust produktion av komplexa proteiner för nya vacciner och diagnostik. ExpreS2 är regulatoriskt validerad för att tillhandahållas kliniskt. Plattformen inkluderar funktionellt modifierade glykosyleringsvarianter för förbättrad immunogenicitet och farmakokinetik. Sedan 2010 har bolaget framställt mer än 300 proteiner och 40 virusliknande partiklar (VLP) i samarbete med ledande forskningsinstitutioner och läkemedelsbolag, vilket visar överlägsen effektivitet och framgångsfaktor. Sedan 2017 utvecklar ExpreS2ion VLP-vacciner genom sitt joint venture-bolag AdaptVac ApS. För ytterligare information, vänligen besök www.expres2ionbio.com och www.adaptvac.com.

BioStock: ExpreS2ion storsatsar på egna vaccin