ExpreS2ion deltar och presenterar sin teknologiplattform ExpreS2 på flera viktiga events i mars och april

ExpreS2ion Biotech Holding AB:s helägda dotterbolag ExpreS2ion Biotechnologies ApS (“ExpreS2ion") kommer att delta på flera viktiga events i mars och april, inklusive ISBiotech mellan den 4-6 mars 2019 i Norfolk, VA, USA, Sedermeradagen den 12 mars 2019 i Köpenhamn, Danmark och World Vaccine Congress den 15-17 april 2019 i Washington DC, USA.

Under dessa och ytterligare vetenskapliga och affärsmässiga samarbetsmöten kommer ExpreS2ion att presentera fördelarna med ExpreS2-plattformen för upptäckt, utveckling och GMP-produktion av vacciner. Nyligen offentliggjorda publikationer har dokumenterat framsteg i projekt som använder plattformen, bland annat utveckling av ett RH5.1-vaccin för malaria i blodfas, vilket uppnått positiva kliniska fas I/IIa-studieresultat (länk till pressmeddelande från den 31 oktober 2018), och utvecklingen av vaccinet VAR2CSA mot placentaburen malaria, vilket uppnått positiva klinska fas I-resultat (länk till pressmeddelande från den 10 januari 2019).

“Dessa event ger oss utmärkta möjligheter att presentera bolaget och våra ExpreS2-plattformsprojekt till kunder och potentiella partners. Vi uppmanar alla som är intresserade av vårt bolag, vår plattform eller våra projekt att kontakta mig och mina kollegor så att vi kan träffas och diskutera eventuella frågor, förfrågningar eller kommande möjligheter inom vaccinutveckling och diagnostik”, säger ExpreS2ions VD Dr. Steen Klysner.

ExpreS2ion kommer delta på följande aktiviteter i mars och april, 2019:

ISBiotech 9th Spring Meeting, 4-6 mars, Norfolk, VA, USA

Delta på en bolagspresentation av bolagets CSO, Dr. Wian de Jongh, om utveckling av Drosophila S2-baserade vaccinproduktionprocesser. Mer information på ISBiotech’s hemsida.

Sedermeradagen, 12 mars, Köpenhamn, Denmark

Se en bolagspresentation av bolagets VD, Dr. Steen Klysner, på detta investerarevent antingen online eller genom att delta på eventet. Anmälan görs på Sedermeradagens webbsida

BIO-Europe Spring, 25-27 mars, Wien, Österrike
För att förboka affärsmöte med representanter från ExpreS2ion, vänligen kontakta oss via e-post på info@expreS2ionbio.com. Mer information på BIO-Europes hemsida.

BioProcess International Europe (BPI), 2-5 april, Wien, Österrike

För att förboka tekniskt möte eller affärsmöte med representanter från ExpreS2ion, vänligen kontakta oss via e-post på info@expreS2ionbio.com. Mer information på BPI Europes hemsida.

13th World Immune Regulation Meeting (WIRM), 6-9 april, Davos, Schweiz

För att förboka tekniskt möte eller affärsmöte med representanter från ExpreS2ion, vänligen kontakta oss via e-post på info@expreS2ionbio.com. Mer information på WIRMs hemsida.

World Vaccine Congress (WVC), 14-17 april, Washington, DC, USA
För att veta mer om ExpreS2 och våra bevisat effektiva lösningar för rekombinant proteinutveckling och produktion, vänligen kontakta oss via e-post på info@expreS2ionbio.com. Mer information på WVCs hemsida.

Sedermera Fondkommission

E-post: CA@sedermera.se

Telefon: +46 40-615 14 10

Dr Steen Klysner, VD för ExpreS2ion

ExpreS2ion Biotechnologies ApS är ett helägt danskt dotterbolag till Sverige-baserade ExpreS2ion Biotech Holding AB med organisationsnummer 559033-3729. Dotterbolaget har en unik patenterad plattform, ExpreS2, för snabb och effektiv preklinisk och klinisk utveckling samt robust produktion av komplexa proteiner för nya vacciner och diagnostik. ExpreS2ion har sedan starten 2010 framställt mer än 300 proteiner och 40 virusliknande partiklar (VLP) i samarbete med ledande forskningsinstitutioner och läkemedelsbolag, vilket visar överlägsen effektivitet och framgångsfaktor. ExpreS2ion utvecklar även konkurrenskraftiga VLP-vaccin genom sitt joint venture-bolag AdaptVac, som grundades år 2017.