ExpreS2ion effektiviserar sin marknadskommunikation med engelska som huvudsakligt språk

ExpreS2ion Biotech Holding AB (“ExpreS2ion”) meddelar idag att bolaget har valt att effektivisera sin marknadskommunikation, och kommer framöver enbart att tillhandahålla pressmeddelanden och finansiella rapporter på engelska. Bolagets årsredovisning kommer fortsatt att publiceras på både svenska och engelska.

Beslutet att effektivisera bolagets marknadskommunikation med engelska som det primära språket har tagits med hänsyn till det faktum att ExpreS2ion verkar på en global marknad med kunder, partners och licensinnehavare i flera regioner inklusive Europa, Nordamerika, Asien och Australien. De resurser som tidigare lagts på översättningar kommer nu att omfördelas till Investor Relations-sektionen på bolagets webbplats, som inom kort kommer att uppgraderas för att bli en bättre plattform för kommunikation med bolagets aktieägare.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

ExpreS2ion Biotech Holding AB

Bent U. Frandsen, VD
E-post: buf@expres2ionbio.com

Svensk Kapitalmarknadsgranskning AB

Tel: +46 11-32 30 732

E-post: ca@skmg.se

ExpreS2ion Biotechnologies ApS är ett helägt danskt dotterbolag till ExpreS2ion Biotech Holding AB, med organisationsnummer 559033–3729. ExpreS2ion har utvecklat en unik patenterad plattform, ExpreS2, för snabb och effektiv preklinisk och klinisk utveckling samt robust produktion av komplexa proteiner för nya vacciner och diagnostik. ExpreS2 är regulatoriskt validerad för att tillhandahållas kliniskt. Plattformen inkluderar funktionellt modifierade glykosyleringsvarianter för förbättrad immunogenicitet och farmakokinetik. Sedan 2010 har bolaget framställt mer än 300 proteiner och 40 virusliknande partiklar (VLP) i samarbete med ledande forskningsinstitutioner och läkemedelsbolag, vilket visar överlägsen effektivitet och framgångsfaktor. Sedan 2017 utvecklar ExpreS2ion VLP-vacciner genom sitt joint venture-bolag AdaptVac ApS. För ytterligare information, vänligen besök www.expres2ionbio.com och www.adaptvac.com.