ExpreS2ion presenterar sin teknologiska plattform ExpreS2 på flera viktiga evenemang i oktober och november

ExpreS2ion Biotech Holding AB och dess helägda dotterbolag ExpreS2ion Biotechnologies ApS (”ExpreS2ion”) meddelar att bolaget kommer att delta vid flera viktiga evenemang i oktober och november 2018, bland annat World Vaccine Congress den 29-31 oktober 2018 i Lissabon, Portugal och Sedermeradagen den 7 november 2018 i Stockholm, Sverige.

Under dessa evenemang samt vid ytterligare vetenskapliga och affärsmässiga sammankomster kommer ExpreS2ion att förklara fördelarna med att använda ExpreS2-plattformen vid upptäckt och utveckling av vaccin samt GMP-produktion. I nyligen publicerade vetenskapliga publikationer, där plattformen användes, ingår artiklar om utveckling av malariavaccin och produktion i de respekterade Nature journalerna – npj Vaccines (länk till pressmeddelandet 17 augusti 2018) och Nature Communications (länk till pressmeddelande 3 oktober 2018).

”Dessa evenemang ger utmärkta möjligheter för oss att presentera ExpreS2-plattformen, som har visat sig vara ett ledande verktyg vid utveckling av svåruttryckta proteiner för nästa generations behandlingar, såsom transmissionsblockerande malariavacciner. Vetenskapliga team och bioteknik/läkemedelsföretag är välkomna att boka möten med mig och mina kollegor för att diskutera potentiella samarbeten inom vaccinutveckling och diagnostikområden”, säger Dr Steen Klysner, VD för ExpreS2ion.

ExpreS2ion kommer att delta vid följande evenemang i oktober och november 2018:

World Vaccine Congress, 29-30 oktober, Lissabon, Portugal

För att lära dig mer om ExpreS2 och våra beprövade, effektiva lösningar för rekombinant proteinutveckling och produktion, besök ExpreS2ion på Booth # 9 i utställningshallen. Mer information finns på WVC Europe’s hemsida.

BIO-Europe, den 5-7 november, Köpenhamn, Danmark

För att förbereda affärsmöten med ExpreS2ion-representanter, kontakta oss via e-post på info@expreS2ionbio.com. Mer information finns på BIO-Europe’s hemsida.

Sedermeradagen den 7 november, Stockholm, Sverige

Lyssna på bolagets presentation av vår VD vid denna investerarhändelse genom att reservera en plats på Sedermeradagens hemsida.

PEGS Europe (Protein & Antibody Engineering Summit), den 12-16 november, Lissabon, Portugal

För att förbereda tekniska- och affärsmöten med ExpreS2ion-representanter, kontakta oss via e-post på info@expreS2ionbio.com. Mer information på PEGS hemsida.

International Conference on Vaccine R & D, den 13-15 november, Baltimore, MA, USA

För att förbereda tekniska- och affärsmöten med ExpreS2ion-representanter, kontakta oss via e-post på info@expreS2ionbio.com. Mer information finns på Vaccines R & D-2018s hemsida.

Dr Steen Klysner, VD för ExpreS2ion

ExpreS2ion Biotechnologies ApS är det helägda danska dotterbolaget till det svensk-baserade ExpreS2ion Biotech Holding AB med organisationsnummer 559033-3729. Dotterbolaget har en unik patenterad plattform, ExpreS2, för snabb och effektiv preklinisk och klinisk utveckling samt robust produktion av komplexa proteiner för nya vacciner och diagnostik. har sedan starten 2010 framställt mer än 250 proteiner och 35 virusliknande partiklar (VLP) i samarbete med ledande forskningsinstitutioner och läkemedelsbolag, vilket visar överlägsen effektivitet och framgångsfaktor. ExpreS2ion utvecklar även konkurrenskraftiga Virus-Like-Particle-baserade vacciner genom sitt joint venture-bolag AdaptVac, som grundades år 2017.