Nytt datum för delårsrapport 3

ExpreS2ion Biotech Holding AB (“ExpreS2ion”) meddelar idag, att Bolaget kommer att publicera delårsrapporten för perioden januari – september 2019 den 14 november 2019, istället för tidigare planerat publiceringsdatum, som var den 21 november 2019. Syftet med tidigareläggningen är att koordinera publiceringen med Bolagets planerade deltagande på en stor publik investerarträff under andra halvan av november 2019.

Svensk Kapitalmarknadsgranskning AB

Telefon: +46 11 32 30 732

E-post: ca@skmg.se

För mer information om ExpreS2ion Biotech Holding AB, vänligen kontakta:

Dr Steen Klysner, VD
E-post:
sk@expres2ionbio.com

ExpreS2ion Biotechnologies ApS är ett helägt danskt dotterbolag till Sverige-baserade ExpreS2ion Biotech Holding AB med organisationsnummer 559033–3729. Dotterbolaget har en unik patenterad plattform, ExpreS2, för snabb och effektiv preklinisk och klinisk utveckling samt robust produktion av komplexa proteiner för nya vacciner och diagnostik. ExpreS2ion har sedan starten 2010 framställt mer än 300 proteiner och 40 virusliknande partiklar (VLP) i samarbete med ledande forskningsinstitutioner och läkemedelsbolag, vilket visar överlägsen effektivitet och framgångsfaktor. ExpreS2ion utvecklar även konkurrenskraftiga VLP-vaccin genom sitt joint venture-bolag AdaptVac, som grundades år 2017. För ytterligare information, vänligen besök www.expres2ionbio.com och www.adaptvac.com.