Användare av Sveriges vanligaste ekonomisystem hittade naturlig uppgradering i ett av Sveriges nyaste affärssystem.

Report this content

Däck och hjul grossisten InterWheel har som så många andra bolag i Sverige administrerat sin ekonomi och logistik i system från Visma Spcs. Ett naturligt val för småföretagare tack vare dess låga inlärningskurva och genomtänkta rutiner för företagande. Dock har interwheels processstöd ökat det senaste året inte minst tack vare en ökad försäljning volym. De har också upplevt ett behov av att effektivisera sina ekonomi- och logistikprocesser. Men utan att ställa höga krav på dess användare för att komma igång. Lösningen hitta InterWheel hos Sundit och systemet Visma Business Standard.

Visma Business Standard bygger på affärssystemet Visma Business Design, ett etablerat system i norden med mellan till stora bolag som kundbas. Visma Business Design har gjort sig känt som ett flexibelt system med goda integrationsmöjligheter. Visma Business Standard tar till vara dessa fördelar men med mer utvecklade standardrutiner för små och mellanstora bolag. Något som direkt överensstämmer med InterWheels behov, lätt att komma igång och ett bra stöd för tillväxt.

”För vårt företag är det viktigt med en integrerad lösning för det som finns i affärssystemet, med ehandel, elektonisk hantering av leverantörsfakturor, och ett effektivt stöd i hanteringen av in-,utleverans, och tranportdokument”  säger David Boman IT ansvarig på InterWheel.

David fortsätter: ”Vi valde Sundit AB som leverantör av lösningen för att de visade på ett stort kunnande runt våra affärsbehov. Det känns mycket positivt, att vi har så bra stöd för våra processer redan från grunden i systemet, samt att vi vet att det går att växa vidare i systemet om behoven förändras. Det innebär dessutom att vårt behov av konsultinsatser från Sundit inte blir så omfattande.”

Interwheel Sweden AB är ett privatägt företag med cirka 30 anställda som är etablerat i Karlstad sedan mer än 20 år. Verksamhetsområdet är idag Sverige och Norge främst med inriktning mot bilhandeln. Grundläggande ledstjärnor är enkelhet, tillgänglighet och flexibilitet.Hemsida: www.interwheel.se

Sundit AB är ett konsultbolag som tillhandahåller affärssystem och Sveriges största återförsäljare av Visma Business. Företaget grundades 1975 och har idag 90 medarbetare. Sundit finns representerat på sju orter i Sverige med huvudkontor i Kista. Omsättningen för2009 var ca 80. Bland kunderna märks bland annat TDC, Cygate, Siba, Kalmarlänslandsting, Sahlgrenska, Amring och Profoto.  Hemsida: www.sundit.se

Vismakoncernen är en ledande aktör på den nordiska marknaden för affärssystem och ekonomitjänster för ekonomisk redovisning. Koncernen har 3.500 anställda i de fyra nordiska länderna Norge, Danmark, Finland och Sverige samt i Holland och Rumänien. Till dessa kommer ett stort nätverk av återförsäljare och distributörer. Vismakoncernens omsättning 2009 uppgick till drygt 4 miljarder svenska kronor. De svenska bolagen har 1.000 anställda.

För ytterligare information, kontakta:

David Boman  Jan Norrbäck
IT-ansvarig, InterWheel Sweden AB      Regionchef Sundit AB