Konsultbolaget Exsitec utsedda till Karriärföretag 2020

Efter framgångarna med traineeprogram år efter år, och inte minst senaste traineeprogrammet med 35 deltagande nyexaminerade, har Exsitec nu även blivit utsedda till Karriärföretag 2020 av Karriärföretagen.

Utmärkelsen delas ut till företag och organisationer i Sverige och alla har möjligheten att bli ett Karriärföretag. För att få utmärkelsen krävs det att företaget lever upp till Karriärföretagens kriterier. Målet med utmärkelsen är att lyfta företag som vägleder studenter och Young Professionals till en bra start på karriären. Priset har delats ut sedan 2011 och är varje år en lista över de 100 arbetsgivare i Sverige som erbjuder de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna för unga talanger.

För Exsitec motiverar juryn utmärkelsen med arbetsmiljö, engagemang och innovation.

Genom att engagera kvalificerade och motiverade medarbetare och potentiella kandidater så arbetar Exsitec attraktivt med Employer Branding. Genom en kompetensutvecklande arbetsmiljö och nya innovativa lösningar utses härmed Exsitec till ett av Sveriges Karriärföretag 2020.” - Karriärföretagen

Exsitec har under flera år jobbat aktivt med att vara en attraktiv arbetsgivare för studenter och vara en självklar del av de företag som är en intressant väg efter studierna. Senast i april detta året utsågs Exsitec till ett av Sveriges service- och tjänsteföretag med bäst medarbetarengagemang.

Konsultbolaget finns idag på över 9 kontor utspritt över Sverige och har sedan hösten 2018 även ett dotterbolag i Danmark. En av de största satsningarna för Exsitec under detta året är det stora traineeprogrammet med 35 nyexaminerade young professionals. Även nästa år kommer en av de större satsningarna vara ett traineeprogram av samma kaliber.

HR-chef Emma Billenius är fantastiskt glad över utmärkelsen och vill hylla hela företagets arbete i att ha blivit Karriärföretag 2020. “Vi är väldigt stolta över att vårt arbete kring employer branding ger oss den här typen av uppmärksamhet. Det här priset är ett resultat av arbetet som vi gör tillsammans. Vårt kontinuerliga engagemang kring att synas och verka på landets universitet, vårt traineeprogram, vår podcast, hur vi kommunicerar på sociala medier och inte minst vår egen webb. Jag är väldigt stolt över det vi gör tillsammans!” - Emma Billenius, HR-chef Exsitec.