• Exsitec Holding AB/

Memnon Networks och Sundit har ingått samarbetsavtal för integration mellan transportbokningstjänsten Memnon Apport och ERP-systemet Visma Business

Sundit är Sveriges största Visma partner med ett komplett utbud av tjänster för implementeringoch drift av ERP-systemet Visma Business.  Med det nya samarbetsavtalet med MemnonNetworks ger det alla Visma Business-kunder möjligheten till en enkel och integrerad koppling mot ett av marknadens mest använda transportbokningssystem, Memnon Apport.

Ambitionen är att transportmodulen ska bli det självklara valet för alla Visma Business-kunder som har ett behov av att boka och följa upp sina transporter på ett effektivt sätt.

”Det är glädjande för alla Visma Business-kunder att vi nu kan erbjuda en ”snabbkoppling” från
 ERP-systemet till Memnon Apport, som är ett av marknadens mest kompetenta transportbokningssystem.” säger Magnus Sewerin, Vice VD på Sundit.

Redan idag har Sundit och Memnon Networks en handfull kunder som använder den standardiserade transportmodulen. Samarbetet innebär att den framtida utvecklingen och underhållet av transportmodulen garanteras.

”Vi har haft en dialog i flera år med Sundit, och det är tillfredsställande att vi nu tar steget fullt ut i ett sammarbetsavtal. Det ligger helt i linje med Memnon Networks verksamhet att ha ett antal kompetenta partners där vi tillsammans kan levera ett unikt värde för kunden.”
, säger Martin Randel, VD för Memnon Networks.

Martin Randel, VD - Memnon Networks
Telefon: +46 (0)705 285372

Magnus Sewerin, Vice VD - Sundit
Telefon: +46 (0) 8-4100 7010

Memnon Networks erbjuder innovativa e-lösningar som förenklar användarnas transportadministration, sänker kostnaderna och ökar kvaliteten i verksamhetens affärsprocesser. Memnon Apport TM är Nordens marknadsledande system för transportadministration och används för närvarande i 57 länder. Varje dag bokar över 100 000 kunder fler än 300 000 paket i Memnon Apport.

www.memnonnetworks.com