PRIMÖR livsmedelsbranschens nya affärssystem

PRIMÖR kombinerar ett av marknadens mest dynamiska affärssystem med en unik modulbaserad lösning för livsmedelsbranschen. PRIMÖR skapar strategiska fördelar genom att lyfta in branschens unika processhantering och krav på logistik i ett standardsystem.

Leverantörer inom livsmedel arbetar med kvalitets aspekten varje dag. Det dagliga arbetet präglas av att förbättra kvalitén och upprätthålla den hela vägen till kund. PRIMÖR är en affärssystemslösning utvecklat med just det som grundtanke, att användaren skall kunna kvalitetssäkra sina leveransflöden.

Med PRIMÖR erbjuds nu aktörer inom livsmedelsbranschen en bättre överblick av dessa processer och flöden direkt i sitt ekonomi- och affärssystem.

PRIMÖR är utvecklat av Sundit, Sveriges största Visma Business partner, i samråd med aktörer inom branschen. Lösningen bygger på det etablerade affärssystemet Visma Business. Denna lösning ger en unik kombination av standardlösning och flexibilitet. Stödet för varje kunds unika processer anpassas enkelt i systemets dynamiska gränssnitt.

Förutom traditionella ekonomi- och logistikfunktioner erbjuder PRIMÖR bland annat:

Full spårbarhet. Inom livsmedelhantering ställs ofta krav på full spårbarhet. En levererad vara skall kunna spåras hela vägen genom distributionsled till producent. PRIMÖR låter er göra det direkt i systemet.

Prognos och inköp. Modulen beräknar optimal inköpskvantitet för att fylla upp en container eller andra transportenheter. Vidare kan PRIMÖR beräkna behoven balanserat så att de produkter som tas hem beräknas räcka ungefär lika länge. Med hjälp av historiken är det lätt att bygga upp prognoser för kommande säsonger och att komplettera med extraordinära händelser som t.ex. kampanjer.

EDI, elektronisk dokumenthantering. PRIMÖR hanterar order, ordererkännande, prisuppdateringar, leveransavisering och fakturor via vår EDI växel. Kopplingar till all stora aktörer finns förbereda som Axfood, Bergendahl, ICA, och KF.

Lagerplock med handdator. Handdatorer för att smidigt hantera in och utleveranser samt inventera lagret. Plockning kan ske efter inmatning eller streckkoder och sker hela tiden direkt mot lagersystemet.

Enhetsomvandling. Köp i volym och sälj i vikt. Valfri enhetsomvandling är normalt inga problem för PRIMÖR. Systemet hanterar omvandling med bibehållen kontroll av lager.

Transportadministration. PRIMÖR kan installeras med färdiga kopplingar mot samtliga stora transportleverantörer i Sverige.

PRIMÖR tar hänsyn till de olika rollerna på företaget. Information och funktioner anpassas utifrån varje medarbetare och låter dem fokusera på kunderna.

För mer information www.primor.se alt. www.primör.se

Eller kontakta:

Magnus Sewerin

Sundit AB

Tel 08-4100 7010

Magnus.sewerin@sundit.se

Om Sundit

Sundit AB är ett konsultbolag som tillhandahåller affärssystem och Sveriges största återförsäljare av Visma Business. Företaget grundades 1975 och har idag 90 medarbetare. Sundit finns representerat på sju orter i Sverige med huvudkontor i Kista. 2010 lanserade Sundit FEJA en affärssystemslösning för städbranschen. FEJA har snabbt blivit ett etablerat alternativ inom städbranschen och blev nyligen utsedd av Visma Software till Årets branschsatsning.

Bland Sundits övriga kunder märks bland annat TDC, Cygate, Siba, Fontana Food, Landstinget i Kalmar Län, Sahlgrenska, Amring och Profoto.

www.sundit.se