Bolagsstämman biföll styrelsens förslag - nu blir ECG Freetel AB

Bolagsstämman biföll styrelsens förslag - nu blir ECG Freetel AB ECG breddar verksamhetsinriktning och byter namn På den extra bolagsstämman för Extended Capital Group i Stockholm den 28 juni 2001 beslutades att bifalla styrelsens förslag om utökad verksamhetsinriktning. Detta efter att styrelsen utvärderat bolagets fortsatta potential som riskkapitalbolag på en osäker marknad. Bolagsstämmans beslut innebär att Extended Capital Group nu byter namn till Freetel AB. "Det känns väldigt bra nu när den sista pusselbiten fallit på plats", säger Michael Freudenthal, vd Extended Capital Group och tillträdande vd i Freetel AB. "Vi har under hela våren arbetet med att avyttra våra övriga innehav och renodla verksamheten till att enbart innefatta Freetel. Nu är det klart och vi kan helt fokusera på att utveckla Freetel vidare". Bland Freetels märks idag bland andra företag och organisationer som SLL, Proffice, Oracle, Posten Sverige AB, SAP, Cisco, Statoil, Microsoft och Investor. För ytterligare information, vänligen kontakta: Extended Capital Group Michael Freudenthal, vd Tel. 08-556 965 42 michael.freudenthal@extendedcapital.com Läs mer om Extended Capital och Freetel på: www.extendedcapital.com www.freetel.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/28/20010628BIT00530/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/28/20010628BIT00530/bit0002.pdf