Extended Capital avslutar försäljningen av portföljbolagen

Extended Capital avslutar försäljningen av portföljbolagen - Zeeme sista bolag ut Nu fokuseras verksamheten helt kring Freetel Extended Capital Group meddelade idag att man avvecklat sitt engagemang i det sista kvarvarande portföljbolaget vid sidan av Freetel, som framöver kommer att utgöra basen för bolagets verksamhet. Zeeme AB såldes för en symbolisk summa av en krona till den nuvarande företagsledningen, med en tilläggsköpeskilling vid en eventuell vidare försäljning inom två år. Extended Capitals totala investering i bolaget uppgår till 10 miljoner kronor. Värdet på innehavet i Zeeme AB har skrivits ner till noll under Extended Capitals fjärde kvartal. (2001-04-30) "Genom utförsäljningen av samtliga våra portföljbolag, förutom Freetel, har vi nu avslutat den första fasen i vårt arbete som syftar till en ny verksamhetsinriktning", säger Extended Capitals vd Michael Freudenthal. "Vi har idag inga förpliktelser kvar gentemot de tidigare portföljbolagen, alla nödvändiga nedskrivningar har gjorts och när vi nu går in i ett nytt verksamhetsår kan vi med full kraft fokusera på att utveckla Freetel vidare". För ytterligare information, vänligen kontakta: Extended Capital Group Michael Freudenthal, vd Tel. 08-556 965 42 michael.freudenthal@extendedcapital.com Läs mer om Extended Capital Group på: www.extendedcapital.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/12/20010612BIT00430/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/12/20010612BIT00430/bit0002.pdf