Framgångarna fortsätter för Zeeme - sluter två avtal värda 10 miljoner

Framgångarna fortsätter för Zeeme - sluter två avtal värda 10 miljoner Zeeme AB, Sveriges mest innovativa företag inom presentreklam- och profilklädesbranschen, meddelade idag att man tecknat ramavtal om Zeeme Conzept med skogsföretaget SCA och vin & spritagenturen Philipson & Söderberg. Värdet på avtalen beräknas till minst 10 miljoner kronor beräknat på årsbasis. "Zeeme Conzept är en outsourcing-lösning lämpad för större företags inköp av varumärkesbyggande produkter som presentartiklar, profilkläder och arbetskläder", säger Erik Garpenbeck ansvarig för affärsområdet Conzept på Zeeme. "Kombinationen av traditionell försäljning och handel över Internet möjliggör snabbare leveranser och lägre priser, samtidigt som det innebär en enklare inköpsprocess och höjd servicenivå för kunden." "Marknaden för profilreklam går en mycket intressant framtid till mötes", säger Thomas Swedh, vd Zeeme. "Zeeme Conzept är en av de spännande lösningar vi arbetat fram för att kunna växa och bli stora, inte bara i Sverige utan hela Europa". Extended Capital Group Zeeme AB Michael Freudenthal, vd Thomas Swedh, vd Tel. 08-556 965 44 Tel. 08-578 772 18 Mobil 070-631 30 00 Om Zeeme AB Zeeme AB är ett business-to-business-bolag som säljer presentartiklar och profilkläder via Internet i kombination med mer traditionella försäljningskanaler. Fördelarna för kunderna är lägre priser, snabbare och mer exakta leveranstider, möjlighet att själva göra enklare design på produkterna, hög kvalitet och bättre kontroll och överblick av alla transaktioner. Zeeme har valt ut branschens mest respekterade leverantörer för att kunna ge kunderna ett så starkt och brett utbud som möjligt. Zeeme har idag ett trettiotal medarbetare i Stockholm, Malmö, Göteborg och Sundsvall. Läs mer om Zeeme på: www.zeeme.com Om Extended Capital Group Extended Capital Group är ett riskkapital- och utvecklingsbolag med fokus på investeringar inom business-to-business. Bolaget är noterat på OM Stockholms Fondbörs. I portföljen ingår för närvarande fyra bolag, däribland Zeeme AB. Läs mer om Extended Capital Group på: www.extendedcapital.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/26/20010226BIT00800/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/26/20010226BIT00800/bit0002.pdf