Freetel tecknar ny stororder på Mobile Management System

Freetel tecknar ny stororder på Mobile Management System Freetel levde upp till hårda krav från SLL och Tele2 Tele2 vann Stockholms Läns Landstings (SLL) upphandling av mobil trafik. Redan i de inledande diskussionerna mellan SLL och Tele2 framkom att det behov av en komplett lösning för mobiladministration som fanns, uppfylldes av Freetel och deras Mobile Management System (MMS). För Freetels del innebär avtalet att företaget, i rollen som underleverantör till Tele2, skall administrera och leverera mobila produkter till SLL under avtalsperioden som sträcker sig fram till 2004. I dag har SLL ca 13 500 användare av mobilterminaler, ett antal som beräknas stiga redan nästa år. Upphandlingen är därmed en av årets största i Sverige. I en kommentar till affären säger Freetels vd, Tom Grönvall: "Den här ordern är ytterligare ett viktigt kvitto på att MMS är marknadens ledande system för hantering av mobila produkter. Beräknat på våra tidigare erfarenheter och hur stor intäkt vi har per användare är den här ordern värd i storleksordningen 40 miljoner kronor på årsbasis". Affären med Tele2 och SLL är ytterligare ett i raden av stora avtal som Freetel tecknat sedan sommaren. Bland Freetels kunder märks bland andra företag och organisationer som, Oracle, SAP, Stockholms Stad, Cisco, AU- System och Investor. För ytterligare information, vänligen kontakta: Freetel Tom Grönvall, vd Tel. 08-556 96 500 Mobil 070-336 12 00 Om Extended Capital Group Extended Capital Group är ett riskkapital- och utvecklingsbolag med fokus på investeringar inom business-to-business. Bolaget är noterat på OM Stockholms Fondbörs. I portföljen ingår för närvarande fyra bolag. TextileSolutions AB, som har skapat världens första fullt interaktiva handelsplats för textilier; ett komplett verktyg för handel med förhandlingsmöjligheter, integrerad logistik och hög säkerhet. TextileSolutions finns idag etablerat i Asien, USA samt Europa. Freetel AB, som marknadsför ett internetbaserat koncept för hantering av större företags totala mobiltelefonanvändning. Freetel befinner sig i en stark expansionsfas och kommer att växa i Norden samt på de större europeiska marknaderna. Zeeme AB, som är först på den europeiska marknaden med en e- handelsplats för presentartiklar och profilkläder. Företaget har huvudkontor i Stockholm och kommer under året att etablera verksamhet i övriga Skandinavien. Colorcraft och dotterbolaget Crossmedia är Skandinaviens främste leverantör av "digital asset management" och tillhandahåller webbaserade lösningar för marknadskommunikation, varumärkeshantering och grafisk produktion. Koncernen har sitt huvudkontor i Stockholm och kontor i Montevideo. Läs mer om Extended Capital Group på: www.extendedcapital.com. Om Freetel AB Freetel AB är Sveriges ledande leverantör av "mobile management system" till mobilintensiva företag i Norden. Företaget marknadsför ett Internet- baserat koncept för hantering av större företags totala mobiltelefon- användning. Freetel grundades 1999 och har idag cirka 25 anställda. Sedan slutet av mars 2000 ingår Freetel i Extended Capital Group. Huvudkontoret ligger i Nacka utanför Stockholm. Läs mer om Freetel på: www.freetel.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se