Freetel vinner stor mobilupphandling

FREETEL VINNER STOR MOBILUPPHANDLING - FEM KOMMUNER I GEMENSAM UPPHANDLING AV MOBILTELEFONI Stockholm den 26 juni: Freetel, leverantör av mobile management- lösningar till mobilintensiva företag i Norden, meddelar idag att man vunnit den gemensamma mobilupphandlingen för fem kommuner i Stockholmsområdet. De fem kommunerna - Ekerö, Nacka, Upplands-Väsby, Vaxholm och Österåker - sökte en komplett och snabbimplementerad lösning för mobiltelefoni och administration. En av de avgörande faktorerna i upphandlingen var Freetels webb-baserade Mobile Management System (MMS) som hanterar administration och möjliggör beställningar av mobila produkter över Internet. För Freetel innebär avtalet att företaget skall administrera och leverera mobila produkter till de fem kommunerna under avtalsperioden som löper över två år. Det totala antalet användare beräknas till cirka 2000. - Behovet av väl fungerande administrativa lösningar för mobilanvändande blir allt viktigare för företagen i takt med den tekniska utvecklingen och ett allt större och mer diversifierat utbud. Det finns mycket tid och pengar att spara på att effektivisera resurser och användande", säger Freetels vice VD Tom Grönvall. Bland Freetels kunder finns sedan tidigare företag och organisationer som; Oracle, Posten, SAP, SLL, Microsoft, Cisco, Statoil, AU-System och Investor. FÖR MER INFORMATION, KONTAKTA: Tom Grönvall, vice VD Telefon: 08-55696502 eller mobil: 0703-361200 E-mail: tom.gronvall@freetel.se FÖR BILDER: på Tom Grönvall, gå in på www.freetel.se OM FREETEL AB (SAMT BILDER) Freetel AB levererar mobile management-lösningar till mobilintensiva företag i Norden. Företaget marknadsför ett Internet-baserat koncept för hantering av större företags totala mobiltelefonanvändning. Freetel grundades 1999 och har idag cirka 25 anställda. Sedan slutet av mars 2000 ingår Freetel i Extended Capital Group. Huvudkontoret ligger i Nacka utanför Stockholm. För mer information om företaget, gå in på www.freetel.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/28/20010628BIT00900/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/28/20010628BIT00900/bit0002.pdf