Posten väljer ECG/Freetel som mobilleverantör

Freetel tar ny storkund på Mobile Management Systems: Posten väljer ECG/Freetel som mobilleverantör Freetel, Sveriges ledande leverantör av mobila produkter och Mobile Management-lösningar, och Posten har tecknat ett exklusivt avtal om mobila produkter och lösningar. Avtalet, som i ett första steg uppskattas vara värt drygt 20 miljoner kronor, innebär att Freetel skall administrera och leverera mobila produkter till Posten under avtalsperioden som sträcker sig fram till år 2003. "Lösningen som sträcker sig från inköp och abonnemang till löpande service och administration är ett effektivt verktyg för att få översikt och behålla kontrollen över våra investeringar i mobil telefoni ", säger Paul Ghebaru Tjänsteansvarig telefoni på Posten. "Vi ser avtalet med Posten som ett kvitto på att vi har de bästa företagslösningarna för inköp och administration av mobiltelefoni", säger Freetels vd, Michael Freudenthal. Bland Freetels kunder märks sedan tidigare bland andra SLL, Proffice, Oracle, SAP, Cisco, Statoil, Microsoft och Investor. För ytterligare information om Freetel, vänligen kontakta: Freetel Michael Freudenthal, vd Tel. 08-556 96 500 Eller vår besök vår hemsida på: www.freetel.se Om Freetel AB Freetel AB är Sveriges ledande leverantör av mobile management - lösningar till mobilintensiva företag i Norden. Företaget marknadsför ett Internet-baserat koncept för hantering av större företags totala mobiltelefon-användning. Freetel grundades 1999 och har idag cirka 25 anställda. Sedan slutet av mars 2000 ingår Freetel i Extended Capital Group. Huvudkontoret ligger i Nacka utanför Stockholm. Läs mer om Freetel på: www.freetel.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/19/20010619BIT01240/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/19/20010619BIT01240/bit0001.pdf