Styrelsen föreslår ny verksamhetsinriktning

Styrelsen föreslår ny verksamhetsinriktning Freetel blir basen för den fortsatta verksamheten - ECG byter namn till Freetel Extended Capital Group meddelade idag att styrelsen fattat ett formellt beslut om att föreslå en omorganisation av verksamheten med en ny verksamhetsinriktning vid en extra bolagsstämma den 20:e juni. Det förslag som kommer att presenteras för den extra bolagsstämman innebär att; verksamheten koncentreras kring Freetel, engagemanget i övriga portföljbolag (Colorcraft och Zeeme) kommer att avyttras under ordnade former. Styrelsen föreslår även att ECG byter namn till Freetel i samband med ändringen av verksamhetsinriktning. En fullständig presentation av den nya verksamheten sker i samband med den extra bolagsstämman och presentationen av Extended Capitals årsbokslut den 20:e juni. För ytterligare information, vänligen kontakta: Extended Capital Group Michael Freudenthal, vd Tel. 08-556 965 44 Om Extended Capital Group Extended Capital Group är noterat på OM Stockholms Fondbörs. I portföljen ingår för närvarande tre bolag. Freetel AB som marknadsför ett internetbaserat koncept för hantering av större företags totala mobiltelefonanvändning. Freetel befinner sig i en starkt expansiv fas. Zeeme AB, som är först på den europeiska marknaden med en e-handelsplats för presentartiklar och profilkläder. Företaget har huvudkontor i Stockholm och kommer under året att etablera verksamhet i flera europeiska länder. Colorcraft och dotterbolaget Crossmedia är Skandinaviens främsta leverantör av "digital asset management" och tillhandahåller webbaserade lösningar för marknadskommunikation, varumärkeshantering och grafisk produktion. Koncernen har sitt huvudkontor i Stockholm och Montevideo. Läs mer om Extended Capital Group på: www.extendedcapital.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/09/20010509BIT00300/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/09/20010509BIT00300/bit0002.pdf