Textile Solutions ställer in betalningarna

Textile Solutions ställer in betalningarna Extended Capitals resultat eller likviditet påverkas inte - värdet på innehavet skrevs ned till noll redan i januari Ett av Extended Capital Groups portföljbolag, den Internetbaserade B2B-handelsplatsen Textile Solutions AB, meddelade idag att företaget ställer in sina betalningar med omedelbar verkan. Beslutet från Textile Solutions kommer inte att belasta Extended Capitals resultat eller likviditet ytterligare, då ECG skrev ner hela värdet på innehavet i januari 2001. Extended Capitals totala investering i Textile Solutions uppgick till 20 miljoner kronor och den nuvarande ägarandelen uppgår till 9%. För ytterligare information, vänligen kontakta: Extended Capital Group Michael Freudenthal, vd Tel. 08-556 965 44 Om Extended Capital Group Extended Capital Group är noterat på OM Stockholms Fondbörs. I portföljen ingår för närvarande fyra bolag. TextileSolutions AB. Freetel AB som marknadsför ett internetbaserat koncept för hantering av större företags totala mobiltelefonanvändning. Freetel befinner sig i en starkt expansiv fas. Zeeme AB, som är först på den europeiska marknaden med en e-handelsplats för presentartiklar och profilkläder. Företaget har huvudkontor i Stockholm och kommer under året att etablera verksamhet i flera europeiska länder. Colorcraft och dotterbolaget Crossmedia är Skandinaviens främsta leverantör av "digital asset management" och tillhandahåller webbaserade lösningar för marknadskommunikation, varumärkeshantering och grafisk produktion. Koncernen har sitt huvudkontor i Stockholm och Montevideo. Läs mer om Extended Capital Group på: www.extendedcapital.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/07/20010507BIT01060/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/07/20010507BIT01060/bit0002.pdf