Zeeme AB genomför nyemission riktad till samarbetspartners

Zeeme AB genomför nyemission riktad till samarbetspartners Zeeme AB genomför en riktad nyemission till två av sina viktigaste samarbetspartners, Cambridge Technology Partners och Amöba Annonsbyrå. Nyemissionen som omfattar 315 000 aktier ger Zeeme ett kapitaltillskott om sammanlagt 3,9 miljoner kronor, vilket innebär ett snittpris på 12,38 per aktie. "Utvecklingen för Zeeme har varit mycket positiv under det senaste året och genom ett antal större affärer har vi fått ett kvitto på att vårt koncept efterfrågas av marknaden", säger Zeemes vd Thomas Swedh. "Därför känns det naturligt att låta de partners som bidragit till framgången öka sina andelar i företaget. Nyemissionen gör det möjligt för oss att knyta dessa partners ännu närmare oss, samtidigt som vi skapar förutsättningar för ytterligare förvärv i enlighet med den förvärvsstrategi vi annonserade i höstas". För ytterligare information, vänligen kontakta: Extended Capital Group Zeeme AB Michael Freudenthal, vd Thomas Swedh, vd Tel. 08-556 965 44 Tel. 08-578 772 18 Mobil 070-631 30 00 Om Zeeme AB Zeeme AB är ett business-to-business-bolag som säljer presentartiklar och profilkläder via Internet i kombination med mer traditionella försäljningskanaler. Fördelarna för kunderna är lägre priser, snabbare och mer exakta leveranstider, möjlighet att själva göra enklare design på produkterna, hög kvalitet och bättre kontroll och överblick av alla transaktioner. Zeeme har valt ut branschens mest respekterade leverantörer för att kunna ge kunderna ett så starkt och brett utbud som möjligt. Zeeme har idag ett trettiotal medarbetare i Stockholm, Malmö, Göteborg och Sundsvall. Läs mer om Zeeme på: www.zeeme.com Om Extended Capital Group Extended Capital Group är ett riskkapital- och utvecklingsbolag med fokus på investeringar inom business-to-business. Bolaget är noterat på OM Stockholms Fondbörs. I portföljen ingår för närvarande fyra bolag, däribland Zeeme AB. Läs mer om Extended Capital Group på: www.extendedcapital.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/06/20010306BIT00990/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/06/20010306BIT00990/bit0002.pdf