Zeeme fortsätter expandera - öppnar kontor i Sundsvall

Zeeme fortsätter expandera - öppnar kontor i Sundsvall Sveriges mest innovativa företag inom presentreklam- och profilklädesbranschen, Zeeme, öppnar ett nytt kontor i Sundsvall. Detta sker i linje med Zeemes strategi att finnas globalt med lokal förankring. Etableringen av verksamheten i Sundsvall har föregåtts av två företagsförvärv inom profilreklambranschen under kort tid. Kontoret i Sundsvall kan, utöver den traditionella försäljningen, erbjuda sina kunder Europas största e-handelsplats för profilprodukter, Zeeme.com och ZeemeConzept, som tar ett totalansvar för större företags inköp av profilreklam. Kombinationen av traditionell försäljning och handel över Internet möjliggör snabbare leveranser, lägre priser, en enklare inköpsprocess och en höjd servicenivå för kunden. Den 28 november togs det nya kontoret i drift med tre anställda och kontorschef Helen Eriksson i spetsen. "Marknaden för profilreklam går en intressant framtid till mötes, där Zeeme AB har intressanta lösningar för att kunna växa och bli stora, inte bara i Sundsvall utan hela Europa" säger Thomas Swedh, vd Zeeme. Zeeme Sundsvall kommer att arbeta med kunder som bl.a. PRV, Sema Group och Scania vilket innebär att företaget kommer att bli en stark lokal aktör. Frågor angående förvärv och etableringen besvaras av vd Thomas Swedh: Tel. 08-578 772 18 Mobil 070-631 30 00 Om Zeeme AB Zeeme AB är ett business-to-business-bolag som säljer presentartiklar och profilkläder via Internet i kombination med mer traditionella försäljningskanaler. Fördelarna för kunderna är lägre priser, snabbare och mer exakta leveranstider, möjlighet att själva göra enklare design på produkterna, hög kvalitet och bättre kontroll och överblick av alla transaktioner. Zeeme har valt ut branschens mest respekterade leverantörer för att kunna ge kunderna ett så starkt och brett utbud som möjligt. Läs mer om Zeeme på: www.zeeme.com Om Extended Capital Group Extended Capital Group är ett riskkapital- och utvecklingsbolag med fokus på investeringar inom business-to-business. Bolaget är noterat på OM Stockholms Fondbörs. I portföljen ingår för närvarande fyra bolag. Läs mer om Extended Capital Group på: www.extendedcapital.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/08/20001208BIT00680/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/08/20001208BIT00680/bit0002.pdf