Var med när din regions främsta entreprenör koras

På tisdag den 13 november koras region Västras mest framgångsrika entreprenör. Vinnaren möter sex andra regionvinnare när SM i entreprenörskap – Ernst & Young Entrepreneur Of The Year – avgörs i Stockholms Stadshus den 7 februari 2013.

Av över 100 nominerade entreprenörer har 9 valts ut för att nu göra upp om regiontiteln Ernst & Young Entrepreneur Of The Year och kategorierna ”Årets kvinnliga stjärnskott”, "Årets manliga stjärnskott” samt ”Bästa internationella tillväxt”.

Utnämningen sker i samband med en entreprenörskväll på Elite Park Avenue i Göteborg, där flera av regionens mest framstående entreprenörer samlas. På plats finns också representanterna för den oberoende juryn som granskat och utsett finalisterna. Juryn består av Ingvar Andersson (ordf.), Chalmersinvest, Lena Apler, Collector AB, Hans Ljungkvist, Styrelseproffs, Erik Selin, Fastighets AB Balder, Martin Svalstedt, Stena Adactum och Sara Wallin, ALMI Företagspartner i Väst.

– Vi på Ernst & Young tycker det är viktigt att framhäva nya, duktiga och engagerade entreprenörer som bidrar till nytänkande och utveckling inom sina branscher. Syftet med tävlingen är framförallt att motivera fler till att tro på sina idéer och våga bryta sig in på nya marknader. Våra egna värderingar grundar sig i att vi tror på att ständigt utvecklas och att alltid sträva efter att bli bättre, utmärkelserna i Entrepreneur of the Year delas ut till personer som har just de kvalitéerna. Vi tror att det är viktigt att uppmuntra fler att bli entreprenörer och att använda sina kunskaper för att vara med och skapa nya utmaningar inför framtiden, säger Staffan Landén, Regionansvarig EOY Västra.

Varmt välkommen till Ernst & Young Entrepreneur Of The Year-finalen i Västra

Datum: 13 november

Tid: 17.30 – ca 22.45 (Prisutdelning ca 21.30)

Plats: Elite Park Avenue Hotell

Anmälan: sofia.strom@se.ey.com eller 0730-404397

Region Västra omfattar: Västra Götalands län och Hallands län

Ernst & Young Entrepreneur Of The Year är världens främsta utmärkelse för entreprenörer. Syftet med utmärkelsen är att uppmuntra entreprenörer som inspirerar andra företagare med sina visioner, sitt ledarskap och sina framgångar. Ernst & Young Entrepreneur Of The Year är den enda globala utmärkelsen för entreprenörer som skapar framgångsrika och växande verksamheter. Entreprenörer i ett 50-tal länder över hela världen får utmärkelser både på regional nivå och på nationell nivå. En extern jury utser vinnaren av utmärkelsen. Entreprenörerna bedöms av en extern jury efter kriterierna entreprenörsanda, ekonomisk utveckling, strategisk inriktning, inverkan på omvärlden, innovation samt personlig integritet och inflytande.

Arrangör: Ernst & Young. Huvudsponsor: SEB. Officiella leverantörer: Elite Hotels. Mediepartners: Affärsvärlden, SvD Näringsliv och Tidningen Entreprenör. Utmärkelsen stöds ideellt av Handelshögskolan i Stockholm. Läs mer på www.eoy.se.

För mer information om finalisterna se bifogad PDF

Information och pressrum: www.eoy.se

Kontaktperson

Sofia Ström, projektledare för Entrepreneur Of The Year i region Väst, tfn: 0730-404397, sofia.strom.@se.ey.com