14 000 akademiker har betygsatt sina arbetsplatser: Ernst & Young är Sveriges bästa arbetsgivare

Ernst & Young är Sveriges bästa arbetsgivare. Det visar en ny undersökning bland 14 000 akademiker som tillfrågats om hur nöjda de är med sina respektive arbetsgivare. Vd:n Torsten Lyth tror att utmärkelsen är ett kvitto på deras arbete med att bygga en värdebaserad företagskultur och att de erbjuder sina anställda spännande karriärmöjligheter.

Det är företagets egna medarbetare som röstat fram Ernst & Young till förstaplaceringen i KarriärBarometern, en undersökning som genomförs av Universum Communications. Ernst & Young har tidigare rankats som branschens mest attraktiva arbetsgivare av ekonom- och juridikstuderande. Ett resultat som nu bekräftas av utmärkelsen Sveriges Bästa Arbetsgivare 2007.

Delaktighet skapar stark företagskultur – Ernst & Youngs strategi är att sätta medarbetarna främst. Våra framgångar på marknaden har vi nått tack vara våra duktiga och professionella medarbetare. Vi måste se till att de trivs och att vi är en arbetsgivare som de väljer att stanna hos. Jag är övertygad om att trivsel skapas när medarbetare känner att de är delaktiga i företagets utveckling och kultur. Därför arbetar vi hårt med att bygga en stark företagskultur med gemensamma värderingar och erbjuda spännande karriärvägar, både inom Sverige och utanför landets gränser, säger Torsten Lyth, vd för Ernst & Young. Ernst & Young nyanställer 300 medarbetare – Jag har all anledning att vara stolt över att få leda Ernst & Young i Sverige. Vi har ett gott anseende bland våra kunder och vi har en mycket hög efterfrågan på våra tjänster. Under året planerar vi att anställa 300 nya medarbetare. Det är därför med glädje som jag konstaterar att våra egna medarbetare har varit med och utsett Ernst & Young till Sveriges Bästa Arbetsgivare 2007, avslutar Torsten Lyth.
/.
Om Ernst & Young Ernst & Young är ett ledande globalt revisionsföretag som erbjuder tjänster präglade av integritet, kvalitet och professionalism. Våra tjänster Våra tjänster omfattar revision, redovisning och affärsrådgivning samt skatte- och transaktionsrådgivning. Våra 114 000 medarbetare är revisorer och rådgivare i fler än 140 länder. För mer information besök www.ey.com/se

Kontakta gärna:

Jenny Rodin, pressansvarig, tfn 070-318 90 43, jenny.rodin@se.ey.com