405 nya medarbetare på EY i Sverige405 nya medarbetare på EY i Sverige

Rekordmånga medarbetare har börjat sin karriär nu i augusti hos revisions- och rådgivningsföretaget EY. EY i Sverige går bra och inför hösten börjar strax över 400 nya medarbetare. Det som lockar är bland annat EY:s hybrida samt flexibla arbetsmodell och en annan trend är att tidigare medarbetare kommer tillbaka.

EY fortsätter att satsa på att attrahera och behålla nya medarbetare. Senaste räkenskapsåret rekryterades 857 personer och nu i augusti började 405 nya medarbetare, varav 342 är nyexaminerade.

- Det känns roligt att välkomna rekordmånga nya medarbetare i Sverige. Vi har behövt vara ännu mer proaktiva i vår rekrytering den senaste tiden för att kunna attrahera de bästa medarbetarna. Vi har fått mycket bra respons på vår hybrida arbetsmodell, vilket är en tillitsbaserad och flexibelt arbetssätt där varje medarbetare själv avgör var och när man vill arbeta. Det är också extra glädjande att vi har många så kallade ”bumeranger”, alltså tidigare medarbetare som kommit tillbaka till oss, säger Anna Svanberg, vd på EY i Sverige.

Rekryteringsbehoven är stora eftersom EY i Sverige går starkt. Omsättningen under senaste räkenskapsåret har aldrig varit så hög och samtidigt har lönsamheten gått upp. EY har nu 3420 medarbetare i Sverige. Nyrekryteringarna är inom alla affärsområden, men en majoritet är inom revision.

De nya medarbetarna i Norden har gått ett omfattande introduktionsprogram. Det är många inom EY som är engagerade i introduktionsprogrammet och seniora medarbetare, chefer samt partners håller i utbildningarna.

- Vi vill ge våra nya medarbetare en så bra start som möjligt på EY. Förutom olika utbildningsdelar får de även en inblick i företagets vision, värderingar och kultur. Vi förbereder också våra nya medarbetare på att arbeta globalt, digitalt och lösa utmanande uppdrag åt våra kunder. Introduktionsprogrammet ger också möjlighet att bygga nätverk och skapa värdefulla relationer inom företaget, säger Anna Svanberg.

Anna Svanberg, vd på EY i Sverige

För mer information, kontakta:
Stina Gustafsson, PR-chef, EY i Sverige, 073-3550631, stina.gustafsson@se.ey.com

Om EY
På EY arbetar vi varje dag för att uppfylla vårt syfte "Building a better working world" och skapa långsiktigt värde för kunder, medarbetare och samhället i stort. Med stöd av data och teknik bygger vi förtroende på finansmarknader och hjälper våra kunder att växa och utvecklas. Vi samarbetar inom våra tjänsteområden revision, redovisning, affärsrådgivning, skatt, strategi och transaktioner. Tillsammans kan vi ställa bättre frågor för att hitta nya svar på de komplexa utmaningar som världen står inför i dag.

EY syftar på den globala organisationen och kan referera till ett eller flera av medlemsföretagen inom Ernst & Young Global Limited som vart och ett är en separat juridisk enhet. Ernst & Young Global Limited, ett bolag registrerat i Storbritannien, tillhandahåller inte tjänster till kunder. Information om hur EY samlar och använder persondata och en beskrivning av vilka rättigheter individer har enligt dataskyddslagen finns på ey.com/privacy. Medlemsföretag inom EY tillhandahåller inte juridiska tjänster där det inte är förenligt med lokal lagstiftning. För mer information om vår organisation, besök gärna www.ey.com/se

Taggar:

EY