Dags att släppa bromsen? Risker och möjligheter med Offentlig Privat Samverkan under lågkonjunktur

Pressinbjudan seminarium i Almedalen den 30 juni

Ernst & Young genomför i dagarna tillsammans med FastighetsNytt en undersökning om OPS bland kommunal- och landstingsråd. Vem driver opinionen och vem ansvarar för att projekten initieras? Hur påverkas OPS-projektens intressenter över tid och under konjunkturcykeln? Hur ser det svenska OPS-landskapet ut idag och vilket intresse finns det för OPS på olika politiska nivåer?

Undersökningens första resultat presenteras på ett lunchseminarium under Almedalsveckan och följs av en paneldiskussion. Medverkar gör Stephan Müchler, vd Sydsvenska Industri- och Handelskammaren, Göran Carlberg, development director, Skanska Infrastructure Devlopment, Roland Åkesson (C), kommunstyrelsens ordförande i Mönsterås Acko Ankarberg Johansson (KD), kommunstyrelsens ordförande i Jönköping, Lars Dahlberg (S), oppositionsråd Stockholms läns landsting, Linda Andersson, forskare KTH samt ansvarig för Infrastructure Advisory, Ernst & Young. Moderator är Pär Isaksson, Affärsvärlden.

Tid: Tisdagen den 30 juni kl. 11.30 – 12.30. Lunch serveras. (Mingel från kl. 11.00) Plats: Hotel Wisby, Strandridaren För anmälan eller mer information, kontakta Jenny Rodin på Ernst & Young, tel. 08 - 520 590 43 eller jenny.rodin@se.ey.com.

Om Ernst & Young Ernst & Young är en ledande global aktör inom revision, skatt, transaktioner, rådgivning och redovisning. Våra 135 000 medarbetare världen över förenas av gemensamma värderingar och en stark vilja att leverera tjänster av högsta kvalitet. Vår drivkraft är att hjälpa medarbetare, kunder och den omvärld vi verkar i att uppnå sin fulla potential.
Ernst & Young AB ingår i det globala Ernst & Young-nätverket där varje medlem är en egen juridisk person.