Ernst & Young är Nordens mest attraktiva arbetsgivare

För tredje året i rad rankar ekonomistudenter Ernst & Young som Nordens mest attraktiva arbetsgivare. Det visar en ny nordisk studentundersökning från Universum.

– Jag är stolt över resultatet. För oss är det oerhört viktigt att var en populär arbetsgivare. Vi blir aldrig bättre än våra medarbetare och därför att det viktigt för oss att kunna rekrytera och behålla de bästa, säger Jan Birgerson, vd för Ernst & Young AB.

På frågan vad receptet är för ett framgångsrikt arbetsgivarvarumärke ger Jan Birgerson fem konkreta tips:

1. Arbeta hela tiden med att stärka företagskulturen. Skapa en öppen och inkluderande atmosfär så att alla känner sig sedda och stolta över att arbeta i din organisation.
  2. Skapa och erbjud utmaningar. För unga medarbetare är det viktigt med ständig utveckling och spännande karriärvägar med internationella möjligheter.
  3. Ha processer på plats för att effektivt kunna följa upp medarbetares mål och utmaningar. Feedback och ledarskapsfrågor blir allt viktigare.
  4. Lyssna på medarbetare och anpassa organisationen efter nästa generations önskemål på dig som arbetsgivare. På Ernst & Young har vi exempelvis efter samtal med anställda utvecklat vårt engagemang för samhällsansvar genom att låta medarbetare på arbetstid göra volontärinsatser i ideella organisationer.
  5. Ha roligt!

10-i-topp för ekonomistudenter i Norden

1. Ernst & Young
  2. PwC
  3. McKinsey & Company
  4. KPMG
  5. L'Oréal
  6. Nordea
  7. Deloitte
  8. Microsoft
  9. The Boston Consulting Group
  10. IKEA

*källa: Universum

Kontaktpersoner
Jenny Bildsten, pressansvarig, Ernst & Young, jenny.bildsten@se.ey.com, 08-520 590 43

Om Nordens mest attraktiva arbetsgivare
Universums studentundersökning i de nordiska länderna är en heltäckande och årligen återkommande undersökning om karriär, arbetsliv och framtid som syftar till att hjälpa arbetsgivare i Norden att förstå och kommunicera med potentiell framtida arbetskraft. Resultaten baseras på Universums studentundersökningar 2012 med fler än 22 000 (varav 13 000 ekonomistudenter) svarande studenter från de främsta universiteten i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Undersökningarna genomfördes mellan oktober 2011 och mars 2012.

Om Ernst & Young
Ernst & Young är en ledande global aktör inom revision, skatt, transaktioner, rådgivning och redovisning. Våra 152 000 medarbetare världen över förenas av gemensamma värderingar och en stark vilja att leverera tjänster av högsta kvalitet. Vår drivkraft är att hjälpa medarbetare, kunder och den omvärld vi verkar i att uppnå sin fulla potential. www.ey.com/se
Ernst & Young AB ingår i det globala Ernst & Young-nätverket där varje medlem är en egen juridisk person.