EY återigen revisionskundernas favorit

EY har för andra året i rad utsetts till ”Årets revisionsbyrå” i Finansbarometern. EY har även de nöjdaste småföretagskunderna och utses till ”Årets småföretagsrevisor” för tredje året i följd.

I dag presenteras Finansbarometern, en oberoende undersökning där revisionskunder utser ”Årets revisionsbyrå” och ”Årets småföretagsrevisor”. Utmärkelserna baseras på svar från vd:ar, ekonomichefer och andra beslutsfattare som har inflytande över företagets relation till revisionsbyrån. Kunderna i undersökningen har betygsatt sina revisionsbyråer utifrån parametrar såsom kvalitet i rådgivningen, servicenivå och pris.

- Att vi återigen både utses till bästa revisionsbyrå och småföretagsrevisor är fantastiskt roligt och ett erkännande för hela EY i Sverige. Vi är väldigt glada och stolta över det förtroende som våra kunder visar oss och jag vill tacka våra medarbetare som dessa utmärkelser är riktade till. Det här är en ytterligare sporre för oss att fortsätta leverera våra tjänster för en kundnöjdhet i toppklass, säger Ragnar Gustavii, Sverigechef EY.

Betyg för Årets revisionsbyrå 2014

EY 5,3

Deloitte 5,1

KPMG 5,0

PwC 5,0

Grant Thornton 4,9

Betyg för Årets småföretagsrevisor 2014

EY 5,5

KPMG 5,2

PwC 5,0

Grant Thornton 4,3

Om Finansbarometern
Utmärkelsen Årets revisionsbyrå baseras på svar från närmare 1000 företag och andra affärsdrivande verksamheter med fler än 100 anställda eller mer än 100 miljoner kronor i omsättning. Utmärkelsen Årets småföretagsrevisor bygger på omdömen från drygt 1000 företag med mellan en och nio anställda. Finansbarometern drivs i regi av analysföretaget Eastbrook Information Lab, www.eastbrooklab.se.

Ragnar Gustavii, Sverigechef EY, ragnar.gustavii@se.ey.com, tfn 070-318 92 21

Kristian Sundberg, VD Eastbrook, kristian.sundberg@eastbrooklab.se, tfn 070-661 85 95

Om EY

EY är ett världsledande företag inom revision, redovisning, skatt, transaktioner och affärsrådgivning. Våra tjänster och insikter hjälper till att skapa förtroende och hållbar tillväxt på finansmarknader och i ekonomier världen över. För att hålla våra löften till våra intressenter utvecklar vi ledare och medarbetare som arbetar i team över gränserna. Vi vill att allt vi gör ska bidra till att affärsvärlden och arbetslivet fungerar bättre – för våra medarbetare, våra kunder och de samhällen vi verkar i.