EY branschetta när ekonomistudenter rankar Sveriges bästa arbetsgivare

EY är en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland studenter enligt Universums senaste undersökning. Ekonomistudenter rankar EY på plats 8. EY är därmed det enda företaget bland Big 4 i revisions- och rådgivningsbranschen som placerar sig på tio i topp-listan. EY är även branschbäst bland civilingenjörsstudenter med plats 53.

Undersökningsföretaget Universum rankar årligen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare bland landets studenter. I dag presenterades årets undersökning och bland ekonomistudenter rankas EY på plats nummer 8. Årets placering innebär att EY är branschbäst genom att vara det enda Big 4-företaget på ekonomistudenternas tio i topp-lista.

– Studenter är potentiella medarbetare och framtida uppdragsgivare. Därför är deras uppfattning om oss som företag otroligt viktig. Tillsammans med våra medarbetare och studentteam kommer vi att fortsätta visa hur en karriär inom EY ger möjligheter till utveckling. Och här spelar exempelvis teknik som AI en betydande roll, säger Anna Svanberg, vd på EY i Sverige.

Sveriges största karriärundersökning
Universums undersökning är Sveriges största och mest omfattande karriärundersökning. Enligt undersökningen är EY även branschbäst bland civilingenjörsstudenter med plats 53. IT-studenter rankar EY på plats 72 och juridikstudenter på plats 35.

Topp 10 – Sveriges mest attraktiva arbetsgivare bland ekonomistudenter 2024

1. Spotify
  2. Google
  3. Swedbank
  4. J.P. Morgan
  5. Goldman Sachs
  6. SEB
  7. McKinsey & Company
  8. EY
  9. Volvo Group
  10. Handelsbanken

Anna Svanberg vd p EY Sverige och Felicia Jnsson Employer Brandingansvarig fr EY i Norden

Om Universums undersökning
Varje år genomför Universum en undersökning där Sveriges studenter rankar sina ideala arbetsgivare. Undersökningen mäter faktorer som hur studenter uppfattar arbetsgivare och vilka arbetsgivare de helst vill jobba för. 2024 års undersökning besvarades av cirka 23 400 studenter från 34 olika universitet. Hela rankingen finns att ladda ner på Universums hemsida.
Universums ranking med de mest attraktiva arbetsgivarna i Sverige bland ekonomistudenter 2024

För mer information, kontakta:
Stina Gustafsson, PR-chef, EY i Sverige, 073-3550631, stina.gustafsson@se.ey.com

Om EY
På EY arbetar vi varje dag för att uppfylla vårt syfte "Building a better working world" och skapa långsiktigt värde för kunder, medarbetare och samhället i stort. Med stöd av data och teknik bygger vi förtroende på finansmarknader och hjälper våra kunder att växa och utvecklas. Vi samarbetar inom våra tjänsteområden revision, redovisning, affärsrådgivning, skatt, strategi och transaktioner. Tillsammans kan vi ställa bättre frågor för att hitta nya svar på de komplexa utmaningar som världen står inför i dag.

EY syftar på den globala organisationen och kan referera till ett eller flera av medlemsföretagen inom Ernst & Young Global Limited som vart och ett är en separat juridisk enhet. Ernst & Young Global Limited, ett bolag registrerat i Storbritannien, tillhandahåller inte tjänster till kunder. Information om hur EY samlar och använder persondata och en beskrivning av vilka rättigheter individer har enligt dataskyddslagen finns på ey.com/privacy. Medlemsföretag inom EY tillhandahåller inte juridiska tjänster där det inte är förenligt med lokal lagstiftning. För mer information om vår organisation, besök gärna www.ey.com/se

Taggar: