EY i Sverige har utnämnt nya partners

Rådgivnings- och revisionsföretaget EY fortsätter att satsa på tillväxt, utveckling av tjänster och att erbjuda karriärutveckling för sina medarbetare. EY har i Sverige utsett 11 nya partners. Kvinnor utgör nästan hälften av de nya partnerna i Sverige och andelen kvinnliga partners fortsätter att öka.

EY:s tillväxt gör det möjligt att erbjuda medarbetarna nya karriärmöjligheter och att bli partner är en viktig milstolpe i karriären. Från och med juli välkomnar EY i Sverige 11 nya partners.

- Stort grattis till alla nya partners i Sverige. Jag är mycket stolt över att se att 11 medarbetare nu tar nästa steg i sin karriär och blir partners. De har tydligt visat sin potential och sin förmåga att bli utmärkta ledare. Bakom vår framgång finns ledare som vill bidra till att fortsätta utveckla EY och skapa långsiktigt värde för våra kunder, medarbetare och samhället, säger Anna Svanberg, vd och partner för EY i Sverige.

EY fortsätter att öka andelen kvinnor som är partners och i juli kommer 28 procent vara kvinnor. Det är fem kvinnor som utnämnts till nya partners i Sverige. Andelen nya kvinnliga partners är den högsta under de senaste fem åren. EY arbetar långsiktigt med att förbättra jämställdheten på ledarskapsnivå. Det omfattar åtgärder som exempelvis planer för rekrytering och befordringar, karriärsamtal och mentorskap.

- Det är positivt att det går åt rätt håll, men vi vill självklart ha en ännu snabbare förändring och har de senaste åren satt ännu mer fokus på detta område. Vi strävar efter en så jämn könsfördelning som möjligt bland våra partners, bland annat genom att ständigt arbeta för att utveckla våra framtida ledare – såväl manliga som kvinnliga. Vi är långt ifrån nöjda och ser detta som ett långsiktigt arbete med att öka jämställdheten ytterligare, säger Anna Svanberg.

Följande personer har utsetts till partners från och med 1 juli 2023 (namn, affärsområde, kontor):
David Asplund, Consulting, Stockholm
Ylva Bergström, Consulting, Stockholm
Hanna Fehland, Assurance, Malmö
Mattias Gamlén, Assurance, Gislaved
Micaela Karlsson, Assurance, Helsingborg
Clemens Mader, Tax, Malmö
Erik Mauritzson, Assurance, Malmö
Setareh Moradi, Assurance, Stockholm
Tonie Persson, Tax, Malmö
Martin Sandgren, Markets & Business Development, Göteborg
Siri Söderström, Consulting FSO, Stockholm

Anna Svanberg, vd på EY

För mer information, kontakta:
Stina Gustafsson, PR-chef, EY i Sverige, 073-3550631, stina.gustafsson@se.ey.com

Om EY
På EY arbetar vi varje dag för att uppfylla vårt syfte "Building a better working world" och skapa långsiktigt värde för kunder, medarbetare och samhället i stort. Med stöd av data och teknik bygger vi förtroende på finansmarknader och hjälper våra kunder att växa och utvecklas. Vi samarbetar inom våra tjänsteområden revision, redovisning, affärsrådgivning, skatt, strategi och transaktioner. Tillsammans kan vi ställa bättre frågor för att hitta nya svar på de komplexa utmaningar som världen står inför i dag.

EY syftar på den globala organisationen och kan referera till ett eller flera av medlemsföretagen inom Ernst & Young Global Limited som vart och ett är en separat juridisk enhet. Ernst & Young Global Limited, ett bolag registrerat i Storbritannien, tillhandahåller inte tjänster till kunder. Information om hur EY samlar och använder persondata och en beskrivning av vilka rättigheter individer har enligt dataskyddslagen finns på ey.com/privacy. Medlemsföretag inom EY tillhandahåller inte juridiska tjänster där det inte är förenligt med lokal lagstiftning. För mer information om vår organisation, besök gärna www.ey.com/se

Taggar: