EY i topp när kunderna utser Årets revisionsbyrå

Nära 1000 av landets medelstora och stora företag har för tredje året i rad utsett EY till Årets revisionsbyrå i Finansbarometern.

Idag presenteras Finansbarometern, en oberoende undersökning där kunder över hela landet till revisions- och rådgivningsföretagen utser Årets revisionsbyrå och Årets småföretagsrevisor. Utmärkelserna baseras på svar från vd:ar, ekonomichefer och andra beslutsfattare som har inflytande över relationen till sin leverantör. Kunderna i undersökningen har fått bedöma sina byråer utifrån olika perspektiv såsom generell nöjdhet, servicenivå och pris.

- Vi blev oerhört glada över nyheten att vi återigen utsetts till Årets revisionsbyrå. Utmärkelsen är ett erkännande för hela EY i Sverige och ett kvitto på det som är absolut viktigast för oss, att våra kunder är nöjda med det arbete vi gör. Jag vill rikta ett stort tack både till våra kunder som återigen ger oss denna fina utmärkelse och alla mina medarbetare på EY som gör ett fantastiskt jobb, säger Helene Siberg Wendin, ansvarig för EY:s nordiska revisionsverksamhet och styrelseordförande för EY Sverige.

Förra året utsågs EY till Årets småföretagsrevisor av de mindre företagen med en till nio anställda och placerar sig i årets undersökning på en tredje plats.

- Det är små marginaler, några byråer har tappat bland de större företagen och vi går tillbaka något bland de minsta företagen. Fåmans- och entreprenörsbolagen har alltid varit oerhört viktiga för oss och vi kommer att fortsätta att satsa på att utveckla och leverera tjänster i toppklass både till våra stora och små kunder, säger Helene Siberg Wendin.

Betyg för Årets revisionsbyrå 2015

EY 5,3

PwC 4,8

KPMG 4,7

Deloitte 4,5

Betyg för Årets småföretagsrevisor 2015

PwC 5,6

Grant Thornton 5,4

EY 5,2

KPMG 4,8

Om Finansbarometern
Utmärkelsen Årets revisionsbyrå baseras på svar från närmare 1000 företag och andra affärsdrivande verksamheter med fler än 100 anställda eller mer än 100 miljoner kronor i omsättning. Utmärkelsen Årets småföretagsrevisor bygger på omdömen från drygt 1000 företag med mellan en och nio anställda. Finansbarometern drivs i regi av analysföretaget Eastbrook Information Lab, www.eastbrooklab.se/finansbarometern.

För ytterligare information kontakta

Kristian Sundberg, vd Eastbrook Information Lab, kristian.sundberg@eastbrooklab.se, tfn 070-6618595

Katarina Roslund, PR & Communications manager EY,katarina.roslund@se.ey.com, tfn 070-5650278

Om EY

EY är ett världsledande företag inom revision, redovisning, skatt, transaktioner och affärsrådgivning. Våra tjänster och insikter hjälper till att skapa förtroende och hållbar tillväxt på finansmarknader och i ekonomier världen över. För att hålla våra löften till våra intressenter utvecklar vi ledare och medarbetare som arbetar i team över gränserna. Vi vill att allt vi gör ska bidra till att affärsvärlden och arbetslivet fungerar bättre – för våra medarbetare, våra kunder och de samhällen vi verkar i.