EY klättrar i rankningar av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare

Under verksamhetsåret 2024 har EY avancerat i flera olika rankningar av arbetsgivare. Linkedin rankar EY som en av Sveriges tio bästa arbetsplatser för att klättra på karriärstegen. Enligt företaget Randstad är EY en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. EY har även blivit branschetta i flera stora undersökningar där studenter rankar arbetsgivare.

När Linkedin för tredje året rankar de 25 bästa arbetsplatserna för att klättra i karriären avancerar EY från plats 16 till plats 10. Undersökningen ”LinkedIn Top Companies 2024” i Sverige baseras på Linkedin-data som mäter olika aspekter av karriärutveckling, till exempel befordringar och kompetensutveckling. Enligt Linkedin visar resultatet att företag som investerar i de anställdas upplevelser är avgörande i dagens jobblandskap. Investeringarna kan handla om initiativ för att öka medarbetarnas kompetenser inom AI eller att erbjuda mer flexibilitet i arbetet.

Branschbäst bland Big 4 och favorit i finanssektorn
Rekryterings- och bemanningsföretaget Randstad rankar årligen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. I år har drygt 6 400 svenskar svarat på vad de tycker om Sveriges 150 största bolag och myndigheter. Enligt undersökningen ”Randstad Employer Brand Research 2024” är EY ett av Sveriges mest attraktiva företag att arbeta på. EY klättrar från plats nummer 10 till plats nummer 6. EY är det enda företaget på tio-i-topplistan bland Big 4, det vill säga revisions- och rådgivningsbranschen. Dessutom visar undersökningen att EY för tredje året i rad rankas som nummer 1 bland arbetsgivare inom finanssektorn i Sverige.

- Att vara en attraktiv arbetsgivare är naturligtvis avgörande för våra framgångar på marknaden. För att kunna hantera våra kunders tuffaste utmaningar behöver vi medarbetare med olika perspektiv och varierande bakgrund. Våra studentansvariga gör ett fantastiskt arbete ute på universitet och högskolor. Dessutom bidrar alla våra medarbetare till att förmedla en bild av hur det är att arbeta på EY, säger Anna Svanberg, vd på EY i Sverige.

Trivsel och utveckling i fokus
Under verksamhetsåret 2024 har EY även topprankats i flera stora studentundersökningar. Enligt rankningar från bland annat undersökningsföretaget Universum och studentrabattföretaget Mecenat är EY ekonomistudenternas förstahandsval. Totalt sett har EY har klättrat på flera listor över Sveriges mest attraktiva arbetsgivare jämfört med föregående år.

- Jag är mycket stolt över våra fina placeringar och vi kommer fortsätta arbeta för att vara den mest attraktiva arbetsgivaren i Sverige. Ibland får jag frågan: Vad är roligast med att jobba på EY? Jag tycker att det handlar om människor, om att skapa värde för kunder och möta kollegor. Kundarbetet är oerhört viktigt, men också att se till att alla – oavsett om man är nyast i gruppen eller gammal i gamet – trivs hos oss, säger Anna Svanberg.

Anna Svanberg vd p EY

För mer information, kontakta:
Stina Gustafsson, PR-chef, EY i Sverige, 073-3550631, stina.gustafsson@se.ey.com

Om EY
På EY arbetar vi varje dag för att uppfylla vårt syfte "Building a better working world" och skapa långsiktigt värde för kunder, medarbetare och samhället i stort. Med stöd av data och teknik bygger vi förtroende på finansmarknader och hjälper våra kunder att växa och utvecklas. Vi samarbetar inom våra tjänsteområden revision, redovisning, affärsrådgivning, skatt, strategi och transaktioner. Tillsammans kan vi ställa bättre frågor för att hitta nya svar på de komplexa utmaningar som världen står inför i dag.

EY syftar på den globala organisationen och kan referera till ett eller flera av medlemsföretagen inom Ernst & Young Global Limited som vart och ett är en separat juridisk enhet. Ernst & Young Global Limited, ett bolag registrerat i Storbritannien, tillhandahåller inte tjänster till kunder. Information om hur EY samlar och använder persondata och en beskrivning av vilka rättigheter individer har enligt dataskyddslagen finns på ey.com/privacy. Medlemsföretag inom EY tillhandahåller inte juridiska tjänster där det inte är förenligt med lokal lagstiftning. För mer information om vår organisation, besök gärna www.ey.com/se

Taggar: