EY satsar på framtidens tennistalanger genom Good to Great

Good to Great Tennis Academy och revisions- och rådgivningsföretaget EY gör en gemensam tennissatsning på framtidens unga tennistalanger. Team EY kommer att skapa möjligheter för lovande 13- och 14-åriga tjejer i Sverige och framöver kan satsningen även inkludera killar i samma ålder.

EY möjliggör att tjejerna kan träna med ett helhetsupplägg inom tennis, fysträning, ett medicinskt nätverk kopplat till teamet och tävla internationellt. Spelarna i Team EY hävdar sig bra internationellt och satsningen innebär att de får träna samt tävla i en miljö i världsklass.

– Vi är stolta och glada att tillsammans med EY skapa förutsättningar för unga tjejer som har en stark inre passion för att nå sina drömmar inom tennis, säger Nicklas Kulti, partner på Good to Great Tennis Academy, och fortsätter; i en individuell idrott som tennis så är det viktigt att tillsammans kunna träna, tävla och skapa gemensamma mål.

EY:s Sverigechef Jesper Almström säger:

– EY vill bidra till utvecklingen av unga tennistalanger genom Good to Great. Det är ett unikt idrottskoncept som stämmer väl överens med vårt syfte och de värderingar som EY står för. Vi är stolta över att få vara med och stötta framtidens tennisstjärnor och svensk tennis i stort. Men även inspirera andra ungdomar att satsa på idrott och hälsa.

Mer information om Good to Great Tennis Academy: www.goodtogreatworld.com

För mer information, vänligen kontakta:
Jesper Almström, Sverigechef EY, 08 - 520 593 99, jesper.almstrom@se.ey.com
Nicklas Kulti, Founding Partner Good to Great Tennis Academy, 070 - 871 04 22, nicklas@goodtogreatworld.com

Om EY
EY är ett världsledande företag inom revision, redovisning, skatt, transaktioner och affärsrådgivning. Våra tjänster och insikter hjälper till att skapa förtroende och hållbar tillväxt på finansmarknader och i ekonomier världen över. För att hålla våra löften till våra intressenter utvecklar vi ledare och medarbetare som arbetar i team över gränserna. Vi vill att allt vi gör ska bidra till att affärsvärlden och arbetslivet fungerar bättre – för våra medarbetare, våra kunder och de samhällen vi verkar i. EY refererar till den globala organisationen samt kan avse en eller flera medlemsföretag i Ernst & Young Global Limited. Varje medlemsföretag utgör en egen juridisk person. www.ey.com/se

Taggar: