EY utses till Årets revisionsbyrå och Årets småföretagsrevisor

EY får en delad förstaplats som årets revisionsbyrå i Finansbarometern. EY har även de nöjdaste småföretagskunderna och utses för andra året i rad till årets småföretagsrevisor.

I dag presenteras Finansbarometern, en oberoende undersökning där kunderna utser årets revisionsbyrå och årets småföretagsrevisor.

-Jag är väldigt glad och stolt över båda utmärkelserna, som är ett erkännande för hela vårt företag. Nyckeln till framgång är vår förmåga att möta varje kunds individuella behov och utmärkelserna är ett kvitto på att vi lyckas väl med detta, säger Jan Birgerson, vd för EY i Sverige.

Utmärkelserna baseras på svar från vd:ar, ekonomichefer och andra beslutsfattare som har inflytande över företagets relation till revisionsbyrån. Kunderna i undersökningen har betygsatt sina revisionsbyråer utifrån parametrar såsom kvalitet i rådgivningen, servicenivå och pris.

Betyg för Årets revisionsbyrå 2013

·     Deloitte 5,3

·     EY 5,3

·     PwC 5,2

·     Grant Thornton 5,1

·     KPMG 4,6

Betyg för Årets småföretagsrevisor 2013

·     EY 5,9

·     Grant Thornton 5,1

·     PwC 5,0

·     KPMG 4,8

Om undersökningen
Utmärkelsen Årets revisionsbyrå baseras på svar från närmare 1000 företag och andra affärsdrivande verksamheter med fler än 100 anställda eller mer än 100 miljoner kronor i omsättning, medan Årets småföretagsrevisor bygger på omdömen från drygt 1000 företag med mellan en och nio anställda.

För mer information kontakta:
Katarina Roslund, presskontakt EY, tfn 070-565 0278, katarina.roslund@se.ey.com

Om EY
EY är ett världsledande företag inom revision, redovisning, skatt, transaktioner och affärsrådgivning. Våra tjänster och insikter hjälper till att skapa förtroende och hållbar tillväxt på finansmarknader och i ekonomier världen över. För att hålla våra löften till våra intressenter utvecklar vi ledare och medarbetare som arbetar i team över gränserna. Vi vill att allt vi gör ska bidra till att affärsvärlden och arbetslivet fungerar bättre – för våra medarbetare, våra kunder och de samhällen vi verkar i.