Coronapandemin har utmanat våra föreställningar om var och hur vi arbetar. Flexibilitet har blivit en strategisk fråga för organisationer världen över för att attrahera och behålla kompetens.

Välkommen till EY:s seminarium den 6 juli kl. 16:00 i Kopparsalen på Clarion Hotel Wisby eller hör av dig om du vill ha mer information om ämnet eller intervjua våra experter.

Seminariet Framtidens arbete – en hybridmodell som möjliggör jämställda och hållbara organisationer? kommer bl.a. handla om att om att pandemin har fungerat som en katalysator för förändring, vilket innebär att var och hur vi arbetar inte är längre en självklarhet. Anställda är mycket positiva till distansarbete och hela 9 av 10 önskar en ökad flexibilitet. Arbetsgivare förstår att en förändring är nödvändig, men ser också utmaningar kopplat till rättvisa mellan de anställda, företagskultur, effektivitet, kreativitet och gott samarbete.

Hur kan arbetsgivare skapa en hybrid arbetsmodell som tillfredsställer medarbetarnas önskan om flexibilitet? Hur kan arbetsgivare skapa jämställda och hållbara förutsättningar för kollegor som ibland befinner sig i olika länder? Och vilka svårigheter möter svenska företag när medarbetare distansarbetar från andra länder? Tillsammans med företrädare från svenska organisationer och representanter från politiska partier diskuterar vi möjligheter och utmaningar med hybridarbete inom och utanför Sverige gränser.

EY i Almedalen
Under Almedalsveckan vill EY diskutera och få svar på viktiga samhällsfrågor. EY:s experter bjuder på insikter och kan svara på frågor kopplat till sitt expertområde.
EY:s program och talespersoner under Almedalsveckan:

www.ey.com/se/almedalen

För mer information eller kontakt med EY:s experter i Almedalen:
Stina Gustafsson, PR-chef, EY i Sverige, 073-3550631, stina.gustafsson@se.ey.com

Taggar: