Hur påverkar framtidens transporter den befintliga infrastrukturen?

Pressinbjudan: Den 2 juli i Almedalen diskuteras framtidens transporter och dess betydelse för samhällets infrastruktur. Medverkar gör bland annat Björn Hasselgren, Forskare transportinfrastruktur vid KTH, Robert Falck, VD och grundare, Einride och Teres Lindberg, Riksdagsledamot, Socialdemokraterna

Resan mot framtidens transporter har mer än bara börjat. Sverige har kommit längre än vad många tror och utmaningen handlar om att få infrastrukturen att hänga med. Tekniken utvecklas snabbt, men att bygga om befintliga städer och vägar är inte så enkelt. Infrastrukturen måste utvecklas och anpassas för att skapa rätt förutsättningar och dra nytta av de möjligheter som tekniken skapar.

EY arrangerar ett seminarium där vi diskuterar framtidens transporter och dess betydelse för samhällets infrastruktur. Detta gör vi tillsammans med en panel som består av framstående företrädare från infrastruktursektorn, näringslivet, akademin och politiken. Hur påverkar framtidens transporter den befintliga infrastrukturen? Vilka krav ställer elektrifiering och självkörande bilar på den fysiska miljön? Vad behöver vi göra redan i dag för att utveckla och anpassa infrastrukturen till framtidens teknik och beteenden?

Paneldeltagare:
Björn Hasselgren, Forskare transportinfrastruktur, KTH
Jan Kilström, VD, Green Cargo
Robert Falck, VD och grundare, Einride
Anders Bylund, Chef eMobility Nordic, Siemens
Teres Lindberg, Riksdagsledamot, Socialdemokraterna

Datum: Måndag 2 juli
Tid: Kl. 13.00–13.55
Plats: Kopparsalen, Clarion Hotel Wisby, Strandgatan 6

Seminariet modereras av Linda Andersson, partner, EY. Se filmen där Linda berättar mer om seminariet: https://youtu.be/3bB0KIB2XIE

Revisions- och rådgivningsföretaget EY arrangerar totalt fyra seminarier den 2 juli på Clarion Hotel Wisby. Seminarierna handlar om skolan, infrastruktur, energi och hälsa.
EY:s program och experter under Almedalsveckan: www.ey.com/almedalen
Twitter: @EYSverige  #eyalmedalen

För pressanmälan och intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:
Stina Gustafsson, PR-chef EY, 073-355 06 31, stina.gustafsson@se.ey.com

Om EY
EY är världsledande inom revision, redovisning, skatt, transaktioner och affärsrådgivning. Våra tjänster och insikter hjälper till att skapa förtroende och hållbar tillväxt på finansmarknader och i ekonomier världen över. För att hålla våra löften till våra intressenter utvecklar vi ledare och medarbetare som arbetar i team över gränserna. Vi vill att allt vi gör ska bidra till att affärsvärlden och arbetslivet fungerar bättre – för våra medarbetare, våra kunder och de samhällen vi verkar i. EY refererar till den globala organisationen samt kan avse en eller flera medlemsföretag i Ernst & Young Global Limited. Varje medlemsföretag utgör en egen juridisk person. http://www.ey.com/se

Taggar: