Ny styrelseordförande i Ernst & Young

Vid Ernst & Youngs bolagsstämma den 7 november valdes, delägaren och auktoriserade revisorn, Lars Träff till ny styrelseordförande. Lars Träff som ingår i Ernst & Youngs styrelse sedan 2002 efterträder Ingvar Ganestam som avgår efter 6 år som styrelseordförande.

Vid sidan av kunduppdrag för exempelvis Posten, Lantmännen, Scania, Ångpanneföreningen och Öresund är Lars engagerad i en rad förtroendeuppdrag. Lars är ledamot i Ernst & Young Nordic Council, samt ledamot i Kollegiet för bolagsstyrning och i Rådet för finansiell rapportering. Lars är även ledamot i FAR SRS referensgrupp för noterade bolag. Under åren 2004 till 2006 var Lars ordförande i FAR SRS, samt under åren 2005 till 2007 ordförande i NRF (Nordiska revisorsförbundet) 2005-2007.

– Självklart känns det oerhört hedrande att bli utsedd till styrelseordförande i Ernst & Young, det är en förmån att få vara med och utveckla ett så fint revisionsföretag. Lågkonjunktur och finansoro till trots, så är Ernst & Young ett bolag i stark medvind, avslutar Lars Träff. Om Ernst & Young Ernst & Young är en ledande global aktör inom revision, skatt, transaktioner, rådgivning och redovisning. Våra 130 000 medarbetare världen över förenas av gemensamma värderingar och en stark vilja att leverera tjänster av högsta kvalitet. Vår drivkraft är att hjälpa medarbetare, kunder och den omvärld vi verkar i att uppnå sin fulla potential.

Ernst & Young AB ingår i det globala Ernst & Young-nätverket där varje medlem är en egen juridisk person.