Pressinbjudan frukostseminarium i Stockholm den 15 juni: Korruption och företagsbedrägerier ökar – även i Sverige

Korruption och företagsbedrägerier ökar under kristider. Det visar en ny rapport från Ernst & Young. I Sverige uppger närmare en tredjedel av de tillfrågade att de upplevt oegentligheter de senaste två åren.

• Hur ser utvecklingen ut när det gäller antalet fall av oegentligheter på storföretag? • Hur ska ledning och styrelse hantera konjunkturens effekter och de finansiella målen och samtidigt klara av att upptäcka och hantera oegentligheter? • Hur hanteras korruptionen i Sverige och vilka är de vanligaste riskerna?

Välkommen att lyssna till Ernst & Youngs experter när de presenterar innehållet i rapporten.

Tid: tisdagen den 15 juni kl. 08.00 – 09.00. Frukost serveras från 07.30.
Plats: Ernst & Young, Jakobsbergsgatan 24, Stockholm

För anmälan eller mer information kontakta Jenny Rodin på Ernst & Young, tel. 08-520 590 43 eller jenny.rodin@se.ey.com

Om Ernst & Young Ernst & Young är en ledande global aktör inom revision, skatt, transaktioner, rådgivning och redovisning. Våra 144 000 medarbetare världen över förenas av gemensamma värderingar och en stark vilja att leverera tjänster av högsta kvalitet. Vår drivkraft är att hjälpa medarbetare, kunder och den omvärld vi verkar i att uppnå sin fulla potential. www.ey.com/se Ernst & Young AB ingår i det globala Ernst & Young-nätverket där varje medlem är en egen juridisk person.

Taggar: