Pressinbjudan till seminarium i Almedalen den 4 juli:

Hur ska ideella organisationer lyckas engagera de unga?

Kommer våra ideella föreningar och politiska partier att finnas kvar? De politiska partierna har tappat fem av sex medlemmar under de senaste 30 åren. Störst verkar problemet vara med återväxten och svårigheten att rekrytera unga som medlemmar och till förtroendeposter. Samtidigt pekar undersökningar på att unga faktiskt känner mer engagemang idag än någonsin tidigare, men att de väljer att uttrycka detta på andra sätt än via det traditionella medlemskapet.

Nya medier spelar med all säkerhet en roll i utvecklingen, men räcker det om den ideella organisationen skaffar en Facebooksida, eller krävs det att man tänker ett steg längre för att lyckas attrahera unga att engagera sig? De här frågorna söker vi svar på i en paneldebatt där Lena Hallberg, handläggare på Ungdomsstyrelsen, Elsa Saboonchi, FacketFörändras.nu och förbundssekreterare för TCO, Gabriel Sundqvist, vd på Pronto Communication och Erik Söderberg, Skolidrottsförbundet och Ernst & Young medverkar. Moderator är Per Holmgren, Artister för miljön.

Tid: Onsdag 4 juli kl. 9.30-10.30
Plats: Clarion Hotell Wisby, Vinterträdgården

För mer information kontakta Jenny Bildsten på Ernst & Young, tel. 08-520 590 43 eller jenny.bildsten@se.ey.com

Om Ernst & Young
Ernst & Young är en ledande global aktör inom revision, skatt, transaktioner, rådgivning och redovisning. Våra 152 000 medarbetare världen över förenas av gemensamma värderingar och en stark vilja att leverera tjänster av högsta kvalitet. Vår drivkraft är att hjälpa medarbetare, kunder och den omvärld vi verkar i att uppnå sin fulla potential. www.ey.com/se
Ernst & Young AB ingår i det globala Ernst & Young-nätverket där varje medlem är en egen juridisk person.