Sveriges bästa arbetsgivare rekordanställer

Ernst & Young, som 2007 korades till Sveriges bästa arbetsgivare, nyanställer 360 medarbetare under 2008. Ernst & Young, som idag har 2 100 medarbetare i Sverige, har aldrig haft ett så stort rekryteringsbehov. - Duktiga och professionella medarbetare leder till högt anseende och ökad efterfrågan på våra tjänster. Det är anledningen till att vi växer, säger Torsten Lyth, vd för Ernst & Young.

Inte minst har förstaplaceringen i Universums Karriärbarometer, där företagets egna medarbetare röstat fram Ernst & Young till Sveriges bästa arbetsgivare, bidragit till Ernst & Youngs attraktionskraft.

- Självklart är vi stolta över utmärkelsen och den sporrar oss att bli en ännu bättre arbetsgivare. Förstaplaceringen är också ett kvitto på att vi lyckats skapa en attraktiv företagskultur med spännande karriärvägar, både inom Sverige och utanför landets gränser, säger Torsten Lyth.

Växer över hela landet Ernst & Young har ett rikstäckande nät med 72 kontor. I Göteborg, där det i dag arbetar 264 personer, planerar man att anställa 60 nya medarbetare under 2008. Till Malmökontoret som i dag har 135 medarbetare räknar man med att anställa närmare 50 nya medarbetare under året som kommer.

Om Ernst & Young Ernst & Young är ett ledande globalt revisionsföretag som erbjuder tjänster präglade av integritet, kvalitet och professionalism. Våra tjänster Våra tjänster omfattar revision, redovisning och affärsrådgivning samt skatte- och transaktionsrådgivning. Våra 114 000 medarbetare är revisorer och rådgivare i fler än 140 länder. För mer information besök www.ey.com/se

Lars-Gunnar Ericson, pressansvarig, tfn 070-318 92 10